уторак, 14. јул 2015.

Recenzija: Chaosium - MMXV, EP (2015.)

Chaosium

Chaosium – MMXV (EP)
death-thrash metal

Ja imam jedno mišljenje i sigurno ga neću promenuti, a to je da naši bendovi vrede isto koliko i strani bendovi.  Ako postoji i jedan bend koji je očigledan dokaz i primer koji može da potvrdi ovaj moj stav, to je onda upravo bend Chaosium.  Bend čine četiri prekaljena muzičara sa srpske metal scene, od kojih su trojica poznata po svom radu u thrash-heavy bendu Alister.  Medjutim, ko god je slušao Alister i onda posluša Chaosium, shvatiće ubrzo da se ovde radi o potpuno drugoj priči.  Kao da su pomenuta dvojica, inače Igor Miladinović (gitara) i Ivan Petrović (bas/vokal) osetila da u njima ima neke neiskorišćene snage, ali da su smatrali da Alister (inače i bubnjar Ivan Dulić je takodje iz Alistera) nije pogodan kao sredstvo za izražavanjete neiskorišćene energije.  Ako možemo da kažemo da postoji nešto što Alister nije bio, onda je Chaosium sve to, pa i mnogo više.
U biti, tema je ista – thrash metal, ali Chaosium ima toliko primesa deatha,
uključujući i brutalnije vokale da sve deluje mnogo modernije, ne toliko podredjeno tehničkim mogućnostima, koliko muzičkoj brutalnosti.  Poseban začin su kratke solo deonice, ne smo vrhunski odsvirane gitarske minijature, nego i uvek pogodjene i na pravom mestu umetnute bravure.

Prva pesma, All Safety Mutates je odlična za početak, okidač za ono što dolazi, ali kada počne druga pesma Malicious Design svima je već jasno da se ovde radi o odličnim muzičarima.  Početni rif kojem mogu pozavideti i mnogo poznatiji bendovi, sam lično premotavao  nekoliko desetina puta i uživao u njegovij ubitačnosti.  Neverovatna snaga i energija koje izbijaju iz svakog odsviranog tona i svakog otpevanog glasa, galopirajući bubnjevi, sve ono što jednu pesmu može da čini savršenom za živo izvodjenje i bengovanje do ludila i dok vam glava ne otpadne sa ramena... sve je tu.  Formula koja ne može da ne uspe.  Momci, svaka čast.  Ali, taman kada ste se odmorili od prve navale, i prekontrolisali sobu da biste videli da niste nešto polomili tokom svog frantičnog skakanja i valjanja, dolazi sledeći talas, ma tsunami u vidu pesme The Tyranny i prosto vas ubija na mestu, pravo maljem u čelo.  Ovo je bend koji melje sve vrednosti sa kojima se ne slaže, koji nas po ko zna koji put uverava da ako se ne uozbiljimo i prestane igradi čovečnosti, ne piše nam se dobro.  Ako se uzme u obzir da je ovo bendovo prvo izdanje, fanovi mogu da se opuste jer će album, na kojem bend ubrzano radi) sigurno da bude razvaljivački dobar.  Uživo, na Chaosium nastupima možete čuti i obrade bendova At The Gates, Sepultura, i sličnih, tako da vam je dobar provod zagarantovan.
Kratka recenzija za kratak EP (čitava priča traje samo 13 minuta) ali nadamo se da je ovo samo predgovor, a da prava poglavlja tek slede.  Uz nadu da će njihova priča biti veoma rado čitana (čitaj „slušana“), bend Chaosium pozdravljamo i želimo mu dug život.  Ako nastave u pravcu i smeru u kojem su krenuli, sigurno će daleko stići.  Ne trebaju nam baba-Vange i njihove karte i kugle da bismo ovo svi mi videli.  Uspeh ovog benda je egzaktna nauka, a ne tamo neka nesuvisla teorija kojoj tek sledi dokazivanje.  Momci, moj dubok naklon.  Ja zaista nema nikakvu zamerku.  Odoh da vas poslušam još koji put.

10/10.

Recenziju napisao: Igor Vlad Cepesh Živić