понедељак, 20. јул 2015.

Recenzija: Aurium - Still Life, (2015.)

Aurium

Symphonic/Progressive, voleo sam kao srednjoškolac. Usledio je period zastoja i okretanja ka drugim muzičkim žanrovima, što je bilo potpuno i za očekivati. No, onda me je nešto posebno podstaklo i vratilo na stare dane. U pitanju je mlad i perspektivan Aurium iz Beograda. Čine ga Milica Jovanov, Slavoljub Pupić, Pavle Savić i Siniša Mladenović. Došao sam do izdanja, moje putovanje je počelo. Album prvenac pod nazivom Still Life ima jedanaest pesama, a meni još ostaje da prozborim koju o samom utisku nakon dužeg preslušavanja. Produkcijske aranžmane, za razliku od većine, ne tražim za bitnu stavku, već gledam umetnički pristup samog albuma prilikom njegovog stvaranja u mom plejeru.

Album otvara Following The Rain, instrumental. Opuštena balada i za sam start dovoljna. Sledeća Deep Hollow Mind, uvod uz klavijature nežnih tonova, a onda progresivnije u nastavku. I Miličin glas se uključuje. Pesma dobija svoj završni deo. Duboko su zašli u naš um i postaju gospodari. Trećom numerom Lady Night, opet opušteni tonovi i balada sa ubitačnim tekstom. Već polako tonemo u njihovu muziku, a onda pred kraj opera rock. Odlično! Zadovoljni prelazimo na Spirits Of Our Secrets, gde već osećamo, ono od čega je ovaj bend skrojen. A, to je čist symphonic/progressive zvuk. Jedna od boljih na albumu. Sve uklopljeno kako treba. Pesmom Drab Colored Silence, opet vraćanje na tvrđi zvuk, klavijature dominantne, Milica vlada nad nama. E, onda je došla na red pesma Losing You, ubedljivo najbolji tekst. Budi emocije prošlih vremena. Dosta! Toliko! Ko razume, shvatiće.. Idemo dalje, ka A Touch Of Art, omaž samom muzičkom pravcu. Tu je bend pokazao svoj vrhunac i već se osećamo kao da smo na samom koncertu, a oni su ispred nas. Numerama Beneath Your Words i Come To My Arms, približavamo se polako kraju albuma, a postaje zvuk sve bolji. Muzika i tekst se razvijaju, sve ključa oko nas. Ostaje nam Once In A Blue, koja nas vodi ka poslednjoj numeri Endless Dream i samom kraju albuma. A, kraj baš kakav treba da bude. Ostaje nam uvek, taj nedosanjani san, zar ne?
Iako ovo jeste prvenac, nikako ga ne treba tako posmatrati. To će razumeti svaki poznavalac muzike i poklonik kvalitetnog žanra. Ako ste nekada voleli stari Nightwish i Within Temtation, ovo je savršeno vreme da u bendu Aurium potražite njihove naslednike!

Aurium
Still Life
Miner Records, (2015.)