четвртак, 8. август 2019.

Recenzija: Strongold Guardian - Eastward, Prometheus Studio, MC (2019.)

Strongold Guardian - Eastward, (2019.)

Čitam tamo ponegde da je kod nas scena "učmala", kako bendovi, projekti ne postoje i tome slično?! No, nije tako! Potrebno je samo zagrabiti po površini i to je to. Scena postoji, a lenjost pojedinaca je velika ili je već nešto drugo u pitanju (lični utisak). Među našim stvaraocima na muzičkoj sceni Srbije postoji i jedan umetnik Astral Paladin, koji stvara medieval black synth, a to nam sve daruje svojim projektom Stronghold Guardian. Moram da priznam da nešto i nisam plivao vodama tog žanra, dok nisam poslušao Stronghold Guardian. Onda me je zakovao za stolicu i kupio za sva vremena. To je bilo to! Kopao, istraživao, jer jelte pogrešio jesam. Ishod je bio taj da me je projekat potpuno očarao i pred vama je sada prvi full-lenght album Eastward, izdat digitalno i na kaseti, što me je posebno oduševilo, preko srpske izdavačke kuće Prometheus Studio. Album ukupno ima deset pesama i mi plovimo u mistični mračni srednji vek.

Album otvara numera 1301 A.D. opuštajućim tonovima, koji nas uvode u kamenu građevinu srednjeg veka. Mistično doba dolazi. Sledeća numera nosi naziv kao i čitavi album,  Eastward, donosi nove i pomalo jače tonove dok hodamo podno zidina našeg utvrđenja, čuvajući ih. Vokal black vodama obojen nas vodi dalje i mi uživamo. Prelazimo na treću numeru Castlebound. Tonovi smireniji, naslonili smo se na stražarsku kulu i osmatramo ravnicu, dok čuvamo naš zamak. Neprimetno smo prešli na sledeću, četvrtu numeru, The Magic of the Ages Long Forgotten. Pesma o herojima viteškog doba, doba magije i časti. Okupljamo se za poslednji juriš. Do konačne pobede. Stojimo rame uz rame, dok nam jutarnje Sunce obasjava uglačane oklope. Mačeve na gotovs.. Gde je četvrta stala, sledeća peta numera, A Silent Passage (Hermit's Path), nastavlja da nas vodi. Tiho prelazimo na šestu numeru, Red Dragon Tavern, verovatno i najbolju na celom albumu. Tonovi fantastični, za ples stvoreni. Plešemo u ritmu muzike, dok čekamo okrepljenje u vidu hleba i vina. Uživamo u mestu gde se nalazimo i prosto ne želimo da odemo. Astral Paladin, još jednom pokazuje da je majstor svog zanata na kome bi mu pozavidela sva esnafska udruženja srednjeg veka. Sedma numera,  The Owl and the Forest. U šumi smo. Sa krošnja nam se javlja sova, svojim noćnim glasom. Muzika naše noći, naših nadanja. Bližimo se kraju i dolazimo do osme numere, A New Beginning. Kraljevstvo se uzdiže iz pepela. Novi početak je tu. Put slave je zagarantovan i siguran. Prošlost je iza nas, zato u slavu vitezovi. Pretposlednja numera je  The Abandoned Keep. Još jedan intstrumental, koji nas opušta u svakom pogledu i priprema za poslednju numeru ovog mističnog (na svoj poseban način) albuma, Lost Forever in the Tides of Time. Savršena numera za savršen kraj. Ratnik se ne predaje, već ustaje i pobeđuje!
Utisci? Pa, pošteno pomešani, ali onako na pozitivan način. Sam dizajn albuma je nešto što je prvo privuklo oko. To će se uveriti svako ko bude posedovao svoj primerak albuma, da li digitalno ili kasetno izdanje. Nadamo se u nekoj skorijoj budućnosti i fizičkom izdanju na disku, ko zna? Muzika koju Astral Paladin stvara, pa, svoje mišljenje sam izneo već gore u tekstu i verujem da ste ga pročitali. I, da na kraju ono najvažnije, nemojte zaboraviti da podržite projekat iz Srbije, a to možete učiniti putem bandcamp linkova Stronghold Guardian i Prometheus Studio

Stronghold Guardian
medieval black synth
Prometheus Studio, (2019.)