четвртак, 21. јануар 2016.

Recenzija: Sacramental Blood – Ternion Demonarchy

Sacramental Blood – Ternion Demonarchy

Po prvi put je prolivena krv žrtve na oltaru death metala u januaru mesecu 2002.  Veoma aktivni live u tom prvom periodu, oni su brzo provukli pažnju fanova svojim brutalnim, brzim, beskompromisnim, tehničkim ali u isto vreme i veoma prijemčivim death metalom.  Prvo zvanično izdanje materijala benda je bilo split izdanje sa brazilskim bendom Ophiolatry iz 2006, kroz Walk Records.  Naslov izdanje je Inception of Ceremony.  2006 je usledila prva evropska turneja, upravo sa pomenutim Ophiolatry, mini turneja sa Cripple bastards i Dakon, kao i brojne svirke sa Behemoth, Sinister i mnogim drugim većim i manjim bendovima.  2009 je usledila i turneja Storming the Balkans sa bendovima God Dethroned i Fleshgor Apocalypse.
Snimanje albuma je završeno nakon turneje ali nezadovoljstvo konačnim miksom i zbog nekih neslaganja medju članovima benda, nakon koncerta sa Deicide (2010), bend se stavlja na led.  2011 se okupila nova postava.  Test za nove članove je bio drugi demo The Second Death.  Turneja sa Disgorge i Natron, pa zvanično izdavanje demoa 2013 od strane Darzamaticus Records kao trostruki split sa Heretical Guilt i Blasphererion.  Tokom ove turneje je primećena odlična hemija medju članovima benda tako da bend odlučuje da krene u avanturu snimanja prvog albuma.

Album je reampovan, izmiksovan i masterovan od strane Stephanoa Moabita (Fleshgod Apocalypse, Hour of Penance, Beheaded, Eyeconoclast...) u 16th Cellar Studiju u Rimu.  Rezultat je pred vama, imenom Ternion Demonarchy.  Album je snima u tri studija i to u periodu od 2009 (bubnjevi, bas, ritam i MD soloi u Wild Cat Studiu u Kragujevcu od strane Miloša Markovića), do 2012 (vokali i ST soloi u Archsound Studiju u Beogradu od strane Igora Lončara).  Art-work je delo Janjoa Castellanoa Rosada.
Muzički, to se mora priznati, Sacramental Blood teško može da se uporedi sa nekim bendom, iako su uticaji nešto što ovaj bend ne krije i ne stidi se da nosi svoje boje sa ponosom.  Od tih uticaja, najsnažnije se čuje bend Sinister, dok vokalno Srdjan Todorović (vokal i gitara) suvereno pliva izmedju Johna Tardyja (Obituary), Patrick Mamelija (Pestilence) i Adrie Klostervardta (Sinister).  Album brutalan do bola i sigurno najbolje death metal izdanje do sada u 2015 godini od nekog srpskog death metal benda.  Bend je napravio originalan miks pomenutih uticaja u nešto što zvuči, jednostavno rečeno, kao Sacramental Blood i za to im posebno treba odati kredit.  Trojka na relaciji Beograd-Kikinda deluje kao kompaktna celina.  Srdjan Todorović je uspeo da unese novi život u žile ovog benda, da mu da glas kakav ovaj bend nije do sada imao (svaka čast prethodnom pevaču).  Ali sada je to jednostavno mnogo ozbiljna priča.
Od samog početka se ovde radi o bezkompromisnom krljanju u munjevito brzoj „Demonized“.  Od tog trenutka album ni za jotu ne gubi na intenzitetu.  Svaka pesma je fino odmerena, kao na kašičicu, tako da sve do kraja albuma imate utusak da želite još istog.  Jako je teško izvući neke favorite, kada je ceo paket tako dobar da po meni svaka pesma zaslužuje da bude na prvom mestu i na najvišem postolju.  Ljudi, pa ovi momci mogu da pariraju muzički mnogim velikim bendovima sa svetske scene.  Verovatno tome u prilog govori i činjenica da su do sada svirali sa velikim ribama u death metal moru (Cannibal Corpse, Deicide, Vader, Sinister, Skinless i mnogim drugim).  Ivan Petrović je već sila iza svog seta bubnjeva i na ovom albumu se sigurno pokazao kao jedan od najboljih death metal bubnjara u ex-Jugoslaviji, a možda i šire.  Milan Dobrosavljević na gitari (sa kolegom gore pomenutim Todorovićem) izvlači neverovatne rifove i pokazuju se kao izuzetno uvežban dvojac iako ne sviraju dugo zajedno.  To govori o kvalitetu njih dvojice kao pojedinaca.  Bend ne navodi ime basiste, i zaista se nadam da će se to uskoro promenuti i da ćemo moći da ih vidimo uživo kako promovišu novi materijal.  Ako još niste slušali ovaj bend, potražite njihova dva prethodna demoa, i u iščekivanju albuma prvenca, upijajte svaku notu, jer pred sobom imate bend koji je itekako svestan svoje vrednosti i kvaliteta.  Odilčan album.

Sacramental Blood – Ternion Demonarchy
Death metal
Ghastly Music