понедељак, 7. децембар 2015.

Recenzija: Рогатый Колокол - Пуще Прежнего, (2015.)

Рогатый Колокол - Пуще Прежнего

Рогатый Колокол - Пуще Прежнего
folk melo-death metal
Sound Age Productions (2015.)

Nakon full-lengtha Небыль objavljenog pre dve godine, ruski bend Рогатый Колокол je objavio i EP Пуще Прежнего svoje jedinstvene kombinacije ruske folk muzike i melo-death metala.  Ono što dobijate kao konačni miks je neka čudna ali veoma zabavna death metal verzija muzike benda Arkona sa muškim vokalima.  Ono gde me je ovaj bend najviše oduševio jeste sa kolikom veštinom je svoj izuzetno duboki growl uspeo da ukroti Rudokop (vokalista u bendu) i da ga fantastično uklopi u melo-death zvuk koji bend neguje.  Ovde dakle imate kombinaciju uticaja švedske melo-death škole, naročito benda In Flames, i ruske folk muzike.

Album otvara intro „Зачинъ“ sa svojom potmulom tutnjavom i pomenutim veoma dubokim growlom koji se čuje u pozadini.  „С Горем Пополам“ je praktično prva prava pesma koja finom folk melodijom uvodi slušaoca u svet o kojem peva bend.  Početni gitarski rif, težak ko zemlja, iza kojeg se čuje hor ženskih glasova, koji upravo neverovatno podseća na ono što radi Arkona, ali sa tim teškim death metal ritmom koji prosto mami na headbanging, i growl dublji od najdublje dubine ikada izmerene od strane čoveka.  Fantastično!  Druga pesma „Лень“ je brža od prethodne i počinje kombinacijom gitarskog rifa sa blast-beatom na bubnjevima, i harmonikom (!?).  Da mi je neko rekao da je ova kombinacija moguća, ja bih pomislio da je taj poludeo, ali kada sam čuo ovo što sam čuo, siguran sam da sam poludeo ja.  Death metal klasika prošarana gotovo natprirodnih folk melodijama odsviranim na narodnim instrumentima plus sveprisutna harmonika; genijalno.  Bend koji definitivno voli svoju zemlju, neguje svoj nacionalni identitet, obožava svoju nacionalnu tradiciju, i neguje svoj nacionalni melos kombinujući ga sa manje konvencionalnim zvukom.  I to radi veoma uspešno.  Sledi stvar „Хороводная“ melodijom odsviranom na harmonici i onda se uključuju i gitare i bubanj, za još jednu veseljačku melo-death folk fantaziju.  Sa svakom sekundom ovog albuma koja prodje, sve više vas čudi izuzetna hrabrost da se u osvajanje sveta krene sa ovom kombinacijom.  Ali po uverljivosti sa kojom bend izvodi svoju muziku, vi ste i više nego uvereni da su oni sa velikom pažnjom proučili put koji je pred njima i koji ih čeka, sposobni da premoste sve prepreke koje će se eventualno na tom put pojaviti i da ostvari sve svoje ciljeve koje su sebi zacrtali.  Oni se definitivno ludo zabavljaju dok izvode svoju muziku.  Sledeći dokaz za to je pesma  „Вот Пуля Просвистела“, koja počinje zvukom zrikavaca u stepi, i horskim napevom koji pokazuje da se ovde radi o izuzetno uvežbanim pevačima.  Kombinacija harmonike i melo-death ritmova, sa growl vokalima, povremeno čak i po nekim pigg-squeelom (!?) će sigurno da napravi haos u bilo kom fan pitu, jer će se ljudi spontano uhvatiti u kolo i početi da skaču u ritmu muzike, što je prizor koji se retko vidja na death-metal, pa i melo-death svirkama.  Album zatvara pesma „Напрямки“ koja počinje ženskim folk napevom, u pratnji bubnja, a onda se tome pridružuje i bas, pa splet folk insstrumenata sa već trade-mark harmonikom.
Ako volite Rusiju, pa čak i ako je ne volite, ali volite folk kombinacije sa metal muzikom, ova će vam biti i više nego zanimljiva, jer kombinuje elemente koje, siguran sam, bar do sada, niste čuli zajedno.  Fantastična muzika.  Спасибо братья россияне!

Ocena: 10/10.

Recenziju uradio: Igor Živić