понедељак, 13. јул 2015.

Recenzija: Грай - Млада (2014.)

Грай

Ruski folk metal bend Грай, izdao je svoj novi album Млада pod okriljem Noizgate Records-a. Do mene je došlo digipack izdanje i odlično izgleda. Booklet sa pesmama prevedenim na engleski pored već postojećeg ruskog. Uz to dobijate i poster sa članovima benda. Prve impresije odlične. Red je da počnemo sa preslušavanjem albuma. Konceptualno sadrži devet pesama, plus bonus In The Arms Of Mara i Язь.

Album otvara Борода. Dobar uvod, flauta se čuje, gitara, glas. Odlično. Brza melodija, što me raduje, već od samog starta osećamo tu energiju. Prelazimo na sledeću Крепкая охота. Kako su završili u istom maniru i nastavljaju. Dobro je, dobro je. Baš zbog ovoga volim ovaj bend, jer uvek svojom muzikom oraspoloži me. Sa osmehom na licu prelazimo na sledeću Млада, koja nosi naziv kao i sam album. Uživamo u najboljoj pesmi na albumu, a ni do polovine nismo došli. Uživamo u predivnom glasu Irine Zubine. Ništa nam više ne treba. Melodija odlična i to je to. Idemo dalje na sledeću Обнимая бурю. Podižu nas i spuštaju svojom melodičnom muzikom. Posle brzog uvoda sa nezaobilaznom flautom i dobrim ritmom uživamo. Bas nas drma i sve je super. Numerom Сенокос, opušteno krećemo u preslušavanje. Kao da smo među našim precima i pijemo medovinu sa njima. Klanjamo se starim bogovima, nazdravljamo precima našim. Numera Вернись, brzi rifovi vode nas u sledeću Посею горе. Jedna krajnje mirna balada. Sklad i harmonija su svuda oko nas. Opet ta flauta, koja daje nezaobilazan zvuk muzici Грай-a. Savršeno. Posle mirnog sklada prelazimo na Крепость. Polako ulazimo. U tvrđavi smo. Ta flauta. Dobra balada, horski glas u pozadini, i od sredine brži tonovi, tek toliko da nas prodrmaju. Instrumental baš kakav treba da bude. Sledeća Outro urađena na jedan krajnje zanimljiv način. Pretposlednja bonus pesma In The Arms Of Mara,sada već legendarna pesma sa prošlog albuma. Verovatno jedna od njihovih najboljih pesama do sada. Tu pokazuju svoj vrhunac umetnosti i stavljamo ih sigurno u sam vrh današnje folk metal scene. To mesto svakako zaslužuju. I za kraj ostaje poslednja bonus numera Язь. Melodično za kraj i to je dovoljno.
Utisci? Грай slušam od samog početka i dobro sam upoznat sa njihovim radom. Ovim albumom su sazreli kao muzičari i drago mi je da napreduju u tom pogledu. Radujem se njihovim tekstovima, muzici. Dobro je da postoje, a pri tom su i dobri prijatelji. Meni je jedino još ostalo uživo da ih čujem, a vama da što pre do svog primerka albuma dodjete. Uživajte!

Грай
Млада
Noizgate Records, (2014.)