Celtic

Celtic

четвртак, 27. август 2020.

Intervju: Volkh, (Strahor, Serbia)

  Volkh, (Strahor, Serbia)


Underground scena Srbije je šarolika i itekako jaka. Pozitivnih stvari, projekata, izvođača ima u njoj. Tu izdvajamo i sada već, ne mladi, projekat Strahor. Ovih dana smo ragovarali sa Volkh-om, umetnikom koji stoji iza imena gore pomenutog projekta..


Oficijalna fejsbuk stranica

1. Zašto ime Strahor?  Kada je uopšte rođena ta ideja?

Volkh: Moram priznati da je ime došlo skroz spontano. Kad su neki od prvih materijala bili snimljeni razmatrao sam mnogo imena ali ili su već bila zauzeta ili jednostavno nisu odgovarala duhu koji sam planirao da muzika koju stvaram nosi.  S obzirom da sam u isto vreme počeo intenzivnije da proučavam staroslovensku mitologiju i misticizam zavirio sam u taj nepresušni bunar ideja i inspiracija i tu me je sačekalo to ime. Ideja je rođena negde 2016. godine ali krenula da se ostvaruje tek krajem 2017. Želja za bilo kakvim kanalisanjem kreativnosti koja se sve više nagomilava u meni odlučio sam da oblikujem u muziku koja je meni najmilija, blek metal.


2. Svoj muzički pravac definišeš kao black metal sa primesama pagan zaostavštine, ako tako mogu da se izrazim. Šta je uticalo na to? 

Volkh: U suštini to je tačno i tako je bilo bar do sada. U trenutku mi je to delovalo kao najzanimljivije polje za istraživanje i sastavljanje tekstova i muzike u tom „paganskom maniru“. Jednostavno se osećam bliskim sa tim stvarima. Trenutno mislim da se ipak što se tiče muzike i tekstova sve više nekako udaljavam od te tematike,  mada će taj duh svakako biti prisutan do kraja, u manje ili više izmenjenoj formi. Ne želim da se ograničavam u bilo kom smislu, i lirički i muzički, jer je ipak sloboda najdragocenija stvar koju jedan stvaralac može da poseduje.


3. Strahor je?

Volkh: Strahor je beli vuk, gospodar šume i mitski predak našeg naroda. On predstavlja jedno od najiskonskijih božanskih figura koje naš narod pamti, a koje je nažalost ostalo prepušteno zaboravu. Za mene je on iskonska sila i energija, ono arhaično i mistko što leži u nama i budi se na pomen njegovog imena.


4. Poslednji album „Koledo“, izašao je pod etiketom Librarion Records-a iz Srbije, Barbatos Productions iz Rusije, Zly Demiurg iz Poljske, Alexa Records iz Meksika. Reklo bise da si pokrio sve četiri strane sveta? Kako si ti zadovoljan saradnjom sa izdavačkim kućama i samim albumom uopšte?

Volkh: Tako je, četiri izdavačke kuće koje su fenomenalno odradile posao i izuzetno sam zadovoljan saradnjom sa svima. Način izdavanja je u skladu sa samim albumom uradjen u maksimalno underground maniru, jer to je i bila ideja od početka po pitanju konkretno ovog albuma.
Sa samim albumom sam zadovoljan, ali ne nešto previše. Nema tu ničeg revolucionarnog i originalnog, doduše to je i bila namera, dati omaž ili takozvani „tribute“ bendovima koji su me najviše inspirisali da počnem to da radim, a koji su uglavnom u tom old school blek metal stilu. Album je snimljen skormno, jednim mikrofonom u sobi i fokus je na samoj atmosferi i sirovosti emocija koje nosi sa sobom. Iako trenutno ne slušam toliko bendova sa tom sirovom old school produkcijom, uvek mi je bilo drago da Strahor poseduje takav album u diskografiji . To jeste drugi album i inače osmo izdanje, nekako ga smatram prvim ozbiljnijim izadnjem, sve pre toga svrstao bih u neku demo fazu benda.


5. Pored uticaja stare škole black metala, koji se oseća na prvom albumu,na kasnijim izdanjima  prisutan je i sve veći uticaj slovenske mitologije u tekstovima, pa i samim notama. Možemo li očekivati nastavak muzičkog istraživanja u tom pravcu?

Volkh: Iskreno ni sam ne znam, donekle da, a donekle i ne. To dolazi spontano i u skladu sa raspoloženjem. Trenutno radim na 3 nova izdanja. Svakako će biti prisutnije melodije, ali i žestine.


6. Šta muzika predstavlja za tebe? Na koji način te definiše?

Volkh: Muzika, kao i sama umetnost, koliko god to bilo nekom kliše, za mene predstavlja apsolutnu slobodu u svakom smislu, i svetove koje sam stvaram po svojoj volji. Definiše me celog, bez nje bih bio prazan.


7. Mini singlom „Wolven Storm“, došlo je do pojačanja Strahora na bas gitari i scream vokalima. Hoće li Strahor ostati one man projekat ili nam ovo izdanje najavljuje novo doba?

Volkh: „Wolven Storm“ je bio kolaboracija sa mojim kolegama iz projekata Morana i Paganus Diabolous, koji su takođe one-man bendovi. Često se dešava da takvi projekti saradjuju medjusobno na nekim pesmama ili čak albumima, ali za sada sam ja jedini u Strahoru. Novo doba za bend svakako dolazi, i to će se čuti izlaskom trećeg albuma na kojem radim već od završetka prethodnog. Nadam se da će Strahor nekad biti bend sa celom postavom i aktivnim nastupima.





8. Planovi za budućnost?

Volkh: Trenutno se završava jedno izdanje koje ćemo uskoro najaviti,  i veoma sam uzbuđen zbog toga. Pored tog izdanja, ništa zagarantovano, sprema se svega i svačega. Radim intenzivno i na prvom full-lenghtu benda Monah u kome smo ja i Grba iz Morane.


9. I na kraju, šta bi poručio čitaocima našeg Webzina?

Volkh: Puno zdravlja i sreće svima! Slava!



Made by: Predrag G.






Нема коментара:

Постави коментар