Celtic

Celtic

понедељак, 10. август 2020.

Intervju: Cape Fear, (Serbia)

Cape Fear, (Serbia) 


Cape Fear, one man projekat stacioniran u Smederevu, poslednjoj odbrani slobodnog sveta. Okružen Dunavom, Jezavom, koja čuva njegove zidine, živi i svoju muziku Nenad Đorđević aka Najtmer. Alfa i omega, Cape Fear-a. Sa njim smo prozborili koju reč ovih dana o muzici, književnosti i još o nečemu. Dakle..


Oficijalna fejsbuk stranica

1. Zašto ime Cape Fear?  Kada je uopšte rođena ta ideja?

Najtmer: Cape Fear je ime dobio po istoimenom filmu,u kome glumi Robert De Niro i koji me je inspirisao odavno. Rec je o coveku koji je u svom zivotu napravio veliku transformaciju, i to je taj najjaci adut koji me je zadrzao da tako nazovem bend. Nakon dugogodisnjeg sviranja u bendu Patrias, za koji vecina dobro zna i sa kojim sam imao odlicnu saradnju,posebno sa liderom benda Edijem,koji je vrhunski lik, krenuo sam u novu pricu,skroz iz pocetka i napravio takozvani preokret u muzickom stilu, iako su me do tada ljudi znali samo kao bubnjara, ja sam odlucio da dodam jos neki instrument u svoj muzicki opus. I jednom reciju Cape Fear je rodjen. 


2. Cape Fear deklariše svoj muzički pravac kao Death metal metal/ Atmospheric metal i Doom metal. Šta je uticalo na to?

Najtmer: Cape Fear je osmisljen kao projekat i kao takav nije sebi dao jasan muzicki pravac, vec bi se pre svrstao u svestrani metal. Jasno je da neke paralele treba da ga deklarisu u odredjenim muzickim sferama, ali sam po sebi nije dao nikakve limite niti ogranicenja i veoma je slobodan da experimentise i ubuduce.(smeh)


3. Cape Fear je u osnovi one man projekat. Može li se zadovoljiti time učešće na sceni? Planiraš li da proširiš ekipu, pošto si već imao goste na prethodnom albumu, (Srđan Branković npr.)?

Najtmer: Cape Fear je zapoceo rad sa jos 2 coveka u postavi (Dzeronimo i Bes) ali je nakon nedostatka angazmana istih odlucio da sam nastavi i u osnovi bude one man projekat. Za sada sve sam radim a novina je i to da sam poceo i oko produkcije da se bavim pa sam za Near Dark sve sam producirao. Na zalost jedan covek ne moze svirati na sceni,osim ako to nije neki muzicki tip elektronike za koji ti i ne treba muzicka podrska ostalih clanova,a ja to nikada nisam zeleo da uradim. Sa Srdjanom sam imao odlicnu saradnju,imam je i danas kao veliku podrsku u svemu, on je izuzetan muzicar,producent,a pre svega covek i bila mi je cast saradjivati sa njim. Planovi postoje za prosirenje ekipe ali generalno za sada je ovako kako je i idemo dalje.


4. Poslednji album „Near Dark“, izašao je je upravo pre nekoliko dana, a i dobro je prihvaćen kod publike, koliko se meni čini za sada. Ono što me posebno raduje je veliki upliv dungeonsynth-a uz dobro ukomponovane zvuke klavijatura. Kako si ti zadovoljan albumom i samom saradnjom sa Librarionom uopšte?

Najtmer: Near Dark je iznedrio iz neke moje opste zelje da jednom u svom zivotu uradim neku horror muziku, da svoje neke utiske koje gajim jos od malena prenesem na note i dirke pre svega. DS je novi muzicki pravac za mene,i jako mi se dopao pre svega zbog atmosferskog upliva i emocija koje stvara  dok slusas takav sound. Ako je neko pomnije slusao Cape Fear od pocetka karijere, mogao je da primeti moje ambientalne uplive koji nisu toliko dolazili u prvi plan, zbog ostalih instrumenata koje sam tada zastupao te sam sada zeleo da napravim obrnuti redosled stvari, tako reci da bubanj i gitare dodju u drugi a klavijature i efekti u prvi plan. I rezultat se vidi,iako je tek pre par dana objavljen album je naisao na odlicne kritike i komentare. Ja sam prezadovoljan albumom i samom saradnjom sa Danielom Tikvickim iz Librariona. Izuzetan je covek, veliki poznavaoc muzike,jako korektan i puno je pomogao oko zadnja 2 moja izdanja. Sto se mene tice (a nadam se i njega) nastavicemo u tom domenu.(smeh)


5. Pored uticaja stare škole metala, Howard Philips Lovecraft-a, šta je još muzički, književno uticalo na tvoj muzički pravac?

Najtmer: Muzicki nisam ogranicen uopste,slusam sve sto me inspirise,ne zavisno od zanra, i mogu ti iskreno reci da se takav pristup muzici, itekako pokazao kao odlican,barem u mom slucaju. Knjizevno sam veliki ljubitelj horror stiva. Pored pomenutog H.P.Lavkrafta,ljubitelj sam i Clive Barkera,Stivena Kinga,Adama Nevila, Brem  Stokera,Dzejmsa Herberta,Tomasa Ligotija,Nil Gejmena I MNOGIH DRUGIH.... 


6. Šta muzika predstavlja za tebe? Na koji način te ona definiše?

Najtmer: Muzika za mene predstavlja stil zivota. A definise me tako sto kroz nju mogu da izrazim sve one osecaje, na puno razlicitih nacina, koje nekada recima ne mogu da se iskazu ili definisu adekvatno.


7. Planovi za budućnost?

Najmter: Planovi za buducnost su razni,ali ono najskorije sto jeste je to da se album promovise i dalje i da se uradi jos ovako odlicnih intervjua... (smeh) 


8. I na kraju šta bi poručio čitaocima CSWS?

Najtmer: Pozeleo bih im sve najbolje,da i dalje prate tvoj rad,jer si odlican u svom poslu,iskreno volis to sto radis,i da ako nadju vremena preslusaju Near Dark. Ima toliko toga u ovom albumu sto moze da inspirise. Horns up.


Made by: Predrag G.



Нема коментара:

Постави коментар