Странице

недеља, 30. новембар 2014.

Najava - Corte Di Lunas (Lady of the Lake), (2014.)

Corte Di Lunas


[Scroll down for English]
Italijanski renaissance celtic folk rock bend Corte Di Lunas, objavio je svoj treći album Lady of the Lake. U sastavu: Giordana (vokal), Coghy ( bagpipe, bouzouki, vokal), Manuela ( bombard, flute, redpipe, vokal), Thomas ( bouzouki, gitara, didqerido), Rango (bass), Rik (bubanj, perkusije).



Sve govori da će ovo biti jedan odličan album, a bend nastavlja sa svojom pozitivnom energijom i uživa u muzici koju stvara! Uskoro očekujte recenziju novog albuma od strane Celtic - Slavic Webzine Serbia, a do tada možete poslušati i uživati u prvom singlu sa novog albuma.






Italian renaissance celtic folk rock band Corte Di Lunas, he released his third album Lady of the Lake. The band consists of: Giordana (voice), Coghy ( bagpipe, bouzouki, voice), Manuela ( bombard, flute, redpipe, voice), Thomas ( bouzouki, guitar, didqerido), Rango (bass), Rik (drum, percussions). Everything indicates that this will be a great album, and the band continued with their positive energy and enjoy the music they created!
Soon expect a review of the new album by Celtic - Slavic Webzine Serbia, but until then you can listen to and enjoy the first single from the new album.

уторак, 25. новембар 2014.

Recenzija: Patrias - Put (2014.)

Patrias - Put



"Vojnički uigrani, muzički usvirani, to je Patrias."



Srpska scena ima čemu da se nada, čemu da se raduje. Za to su pre svega zaslužni momci iz benda Patrias (Smederevo). Izdali su svoj prvi album posredstvom Miner Records-a. I rasturili muzičku scenu. Nakon našeg muzičkog intervjua i promocije albuma u Smederevu (30.10.2014.), album je krenuo na svoj put ka muzičkim sladokuscima. Shodno tome, Put je album i doveo ka meni. Patrias čini kvartet, koji lomi sve pred sobom: Nemanja Plazinić - Roki (vokal), Darije Dejanović - Daki (gitara), Nenad Đorđević - Šone (bubnjevi) i Saša Đorđević - Edi (bas). Pa, red je da Celtic - Slavic Webzine Serbia da sud o njihovom radu.

Konceptualno album sadrži osam pesama. Fizički izgled je ono što nas prvo natera da zastanemo, da se zamislimo. Put je pred nama. Ushićenje je već na samom početku, dok uključujemo plejer i krećemo.
Prva numera Život, uvodi nas u svet Patrias-a. Sporim, a opet brzim rifovima, prate savršeno Nemanjin glas. Bas je sve prisutniji. Već na prvoj pesmi vidimo jačinu tekstova. Čini nam se da smo dobro počeli i spremno prelazimo na sledeću numeru Zauvek sklapam oči. To je to. Bas na samom početku pokreće i krećemo. I krećemo putem gde idu prognani! Jedna sasvim dobra i emocijama nabijena kompozicija. Oseća se savršeni sklad gitare i bubnja uz bezuslovnu podršku basa kao dirigentske palice. Prelazimo na sledeću numeru Vekovima. Polako, uz zvuk činela uvode na sve dublje u mistiku svojih tekstova, tek toliko da nas zamišljene razbude iznenadnim i brzim rifovima, brzim i energično uigranim. Shvatamo da su ovi momci pravi virtuozi. Ne, ovo nije mlad bend, već jedan bend koji svira, kao da su decenije nastupa iza njih. Uh, razbili su samo da bi došli do sledeće numere, Doroti. Opet se igraju sa nama u jednoj krajnje savršenoj i možemo slobodno reći progresivnoj baladi. Sa dubokim uverenjem zaključujemo da je ovo možda i najbolja numera, na ovom odličnom albumu. Stvarno se pitamo šta je sa Doroti, šta će biti sa nama? Jedna stvarno savršena i emotivna pesma. Čista umetnost.




Totalno su nas oborili sa nogu i na zemlji smo. Ali to ne može da traje večno, jer za Boj se spremamo sledećom numerom 6897. Sirov početak, baš kao što i treba, jer nagoveštava sumrak jednog zlatnog doba. Nemanja svojim glasom najavljuje Boj, Nenad kao dobošar spreman za početak. Na krilima Saša i Darije sa nestrpljenjem stupaju u napad. Momci ratnim maršom ruše sve pred sobom. Očekivanja su van svakih očekivanja. Sledećom numerom Jugosloveni, nekako nas vraćaju u prošla vremena (ovo je samo moj lični utisak). Uz, kvalitetnu muziku sećamo se pomalo sa setom nekih starih vremena. Praše svojom muzikom do besvesti i najavljuju sledeću numeru Apokalipsa. Postavljamo pitanje sami sebi, da li stvarno išta lepo ne očekuje svet? Reči su suvišne, jer  momci rade stvarno sve iz srca i sa puno emocija. Za kraj albuma ostavili su numeru Patrias. Instrumental je u pitanju, ali to nikako ne umanjuje značaj ovog odličnog albuma. Već naprotiv, bend ovom numerom pokazuje kakvi virtuozi njega čine. Gitara, bas, bubanj deluju kao jedno.

Impresije nakon preslušavanja albuma iznova i iznova su velike. Uviđamo da momci tek počinju svoj Put i da ruše sve pred sobom. Tekstovi su na srpskom jeziku i u ovom "ludom" vremenu, to je za svaku pohvalu. Mislim da ćemo još dugo slušati o njima. Ja sam se lično već njihovom Putu pridružio. Pridružite nam se i vi, nećete se pokajati. Via Patrias!!!


Patrias
Put
Heavy metal
Miner Records (2014.)

01: Život
02: Zauvek sklapam oči
03: ..Vekovima..
04: Doroti
05: 6897.
06: Jugosloveni
07: Apokalipsa
08: Patrias

Ocena: 9/10.



недеља, 23. новембар 2014.

Intervju: Rastaban (Belgija)

RASTABAN



[Scroll down for English]
Folk scenu Belgije čini svojstvenom i jedinstvenom bend Ratsaban. Objavili su do sada album Aurora, a uveliko rade na svom novom izdanju. Bend čine: Marine Libert, Dominic Marchal, Stephan Késenne, Luka Aubri i Mich Rozek. Inspiraciju u svojoj muzici dobijaju iz Folk tradicije Evrope. U njihovim pesmama možemo osetiti, čuti tradiciju i kulturu Kelta, Skandinavije, pa sve do slovenskog Balkana. Uvek nasmejani i puni pozitivne energije, uživaju u muzici koju stvaraju, što nam je i potvrdio Mich Rozek za naš Celtic - Slavic Webzine Serbia.





1. Zašto naziv Rastaban? Kada i kako je nastala ta ideja?

Mich: Kada je naš prethodni projekat došao do kraja, odlučili smo da nastavimo sa novim pevačem i pod novim imenom, a imali smo samo nekoliko dana da pronađemo ime za bend. Bilo je baš napeto i razmenjivali smo puno mejlova između nas. Mi sve na demokratski način odluke u bendu donosimo, što je značilo da je bilo potrebno vreme, vreme koje nismo imali. U jednom trenutku, predložio sam selekciju mitoloških imena vezanih za zvezde i sazvežđa, i Rastaban je dobio našu pažnju, zbog toga što je prelepo i ima jaku simboliku. Koren je iz arapske reči koja označava "glavu zmaja/zmije", i to je ime zvezde, koja ima poziciju oka u sazvežđu Zmaja. Činjenica da je zvanični dan  osnivanja benda u januaru 2012. godine, bio je takođe početak godine Zmaja po kineskom kalendaru, bio je lep neočekivan simbol, koji je naš izbor učinio još odgovarajućim. Ali i pored toga, simbol Zmaja i njegova univerzalnost je nešto što smo smatrali kao dobar izbor energije, koju pokušavamo da podelimo kroz našu muziku.


2. Vaše emocije koje prenosite na slušaoce su velike, i to se posebno oseća na živim nastupima. Kako ste vi zadovoljni prijemom kod publike?

Mich: Mi očigledno nismo očekivali tako snažnu interakciju sa publikom. Od samog početka nešto posebno se dešavalo, a čini nam se da interakcija jača. Nije uvek slučaj, imate nastupe, koji su magični više od drugih naravno, ali generalno, ima nešto veoma osećajno i moćno u reakciji koju smo dobili od ljudi koji posećuju naše nastupe. Termin Tribal Folk, koji koristimo da opišemo našu muziku se takođe uklapa u ovaj osećaj radosnog i energetskog zajedništva između nas i publike. To je barem, kako sam ja doživeo lično, putem spektra mojih emocija i osetljivosti, ali mislim da je ipak to upravo tako.


3. Često koristite različite jezike u tekstovima pesama, što se posebno oseća  u numerama "Moja duša" i "Čaje šukarije". Kako uopšte vršite odabir pesama, pošto se trudite da pokrijete širok spektar različitih jezika u svojim pesmama?

Mich: Jezici koje koristimo su veoma važni za nas zbog različite boje i energije, koju donose u pesmama. Volim da koristim srpsko - hrvatski jezik na primer, to je za mene veoma melodičan jezik, koji nije tako lako prepoznatljiv kao drugi slovenski jezici. Donosi veoma poseban pečat.  mi ponekad kombinujemo tri jezika u jednoj pesmi. Na primer "Zora", ima delove na engleskom, francuskom i srpsko - hrvatskom jeziku. Dok melodija dolazi iz tradicionalne keltske pesme iz Britanije. Neobična kombinacija, ali izgleda da radi.
Postoje dva aspekta u pesmama koje izvodimo. Deo tradicionalnih pesama, koje su preuređene za naš zvuk, i deo nove pesme komponovane od strane benda. Tradicija je odabrana prateći naša srca, naša osećanja i našu pozadinu.
Raznolikost možete naći, kao rezultat različitih kultura u kojima smo u nekom trenutku odrastali.






4. Neminovno je da spomenemo i ovo? Prethodnih meseci smo svedoci šta se dešava među narodima u Ukrajini. Ratni sukobi ne donose dobro nikome. Pokrenuo si kompilaciju "Folk for the People" , kao podršku protiv sukoba u Ukrajini. Kako je sve to proteklo? Koliki je odziv muzičara bio? Hoće li kompilacija doživeti svoje drugo izdanje?

Mich: Važna stvar, koju želim da istaknem je da "Folk for the People", nema nikakve veze sa konfliktom, koji se sada dešava u Istočnoj Ukrajini. Projekat kompletno nije politički, osmišljen je da pomogne žrtvama represije protiv protesta na Majdanu, koji su tučeni, pucano na njih i ponekad mučeni od strane vladinih specijalnih snaga predsednika Janukoviča u to vreme. Oko stotinu ljudi je ubijeno tokom ovih događaja u februaru 2014. godine, na hiljade povređeno. Dakle, to je bila spontana akcija saosećanja za pomoć žrtvama i njihovim porodicama i ništa više. 
Bio sam zapanjen brojem odziva bendova, koji su želeli da nam se pridruže na ovom projektu. A ti kada bi mogao da vidiš koja je energija i namera ljudi koji su bili uključeni u to, bila motivisana, otvorenog srca za osećaj pravde i poštovanja osnovnih ljudskih prava. Bilo je zaista emotivno videti dobru volju da se uključe u tako kratkom vremenu, svuda u Evropi, pa čak i Kanadi.
Ne znam da li će druga kompilacija izaći. Ali, ako se to desi, ja ću sigurno izabrati da to bude sa manje potencijalnih rizika, kontroverznih diskusija, uglavnom da bi se zaštitili bendovi, koji su donirali pesme od bilo kakvih negativnih i lažnih asimilacija ili političkih diskusija. Ali i dalje sam srećan što sam inicirao ovaj projekat, veoma zahvalan ljudima koji su nam pomogli da ga stvorimo, i ponosan na rezultat.






5. Na CastleFest-u ove godine predstavili ste nove pesme ( Finis Terrae, Rusalka i druge...). Kako napreduju radovi na novom albumu? Možemo li ga očekivati uskoro?

Mich: pripreme za predstojeći album idu veoma dobro. Upravo sam komponovao zadnjih par pesama. Trebaju se raditi aranžmani, ali mi u osnovi imamo punu listu numera za album. Sada želimo da snimamo sve pesme, negde ove zime, verovatno u januaru. Zaista se nadamo da ćemo imati spreman album za leto 2015. godine. 


6. Hvala što si odvojio vreme da odgovoriš na pitanja za naš Webzine! I za kraj šta bi porućio slušaocima u Srbiji?

Mich: Ne znam da li nas mnogo ljudi u Srbiji prati, ali se nadam da se oseća energija koju pokušavamo da podelimo kroz našu muziku. Kako moji koreni leže tamo (moja majka je rođena u Vojvodini, u ukrajinskoj porodici), nadam se da će jednog dana biti mogućnosti da tamo podelimo našu muziku na koncertu, koji je najbolji način  da doživite našu muziku. Balkanski region je važan izvor inspiracije za nas, na jezicima koje koristimo i melodijama koje izvodimo. Dovođenje tog poklona, koji smo dobili kroz ove inspiracije nazad ljudima koji se tamo nalaze, bilo bi neverovatno.








RASTABAN

 On the folk scene of Belgium works band Ratsaban. They released album Aurora, and are working on a new release. The band consists of: Marine Libert, Dominic Marchal, Stephan Késenne, Luka Aubry and Mich Rozek. Inspiration in his music derived from folk traditions of Europe. In their songs we can feel, hear, tradition and culture of the Celts, Scandinavia, to the Slavic Balkans. Always smiling and full of positive energy, enjoy the music they create, which is our confirmed Mich Rozek for our Celtic - Webzine Slavic Serbia.

1. Why the name Rastaban? When and how this idea?
Mich: When our previous project came to an end and we decided to continue with a new singer and under a new name, we had only a few days to find a name for the band. It was an intense brainstorming and tons of e-mail exchanges between us all. We're working in a very democratic way for this kind of decisions in the band, which means that it takes time, a time that we didn't really have.
At a certain point, I proposed a selection of mythological names related to stars and constellations, and Rastaban got our intention because of it's beautiful and strong symbolic. It comes from an arabic expression that means "the head of the dragon/serpent", and is the name of a star having the position of the eye of the Draco constellation. The fact that the official day of the foundation of the band in January 2012 was also precisely the start of the Year of the Dragon following the Chinese calender was a beautiful unexpected symbol that made our choice even more relevant. But beside that, the symbolic of the dragon and its universality is something that we felt like a good expression of the energy we try to share through our music. 


2. Emotions that you transmit to the listeners are large, and this is especially felt in live performances. How are you satisfied with the reception by the audience?
Mich: We obviously didn't expect such a strong interaction with the audience. From the beginning, there was something very special happening, and it seems that this interaction is getting stronger. It's not always the case, you have gigs that are more magical than others of course, but in general, there's something very sincere and powerful in the reaction we get from people listening to our music in front of the stage. The terms Tribal Folk that we use to discribe our music are also fitting this sense of joyful and energetic togetherness created between us and the audience. It's at least how I experience it personally, through the spectrum of my own emotions and sensitivity, but I think it's still quite accurate.

3. I often use different languages in the texts of songs, which is particularly felt in the songs "Moja duša" and "Čaje šukarije". How do you make the selection of songs, as you try to cover a wide range of different languages in their songs?
Mich: The languages we use are very important for us for the different colour and energy they bring to the songs. I love to use Serbo-Croatian lyrics for exemple, it's for me a very melodic language that is not as easily recognizable as other slavic languages. It brings a very special touch. We're sometimes combining two or three languages in one song. "Zora" for exemple, has parts in English, French and Serbo-Croatian. While the melody comes from a traditional celtic song from Brittany. An unusual combination, but it seems to work.
There are two aspects in the songs we play. A part of traditional songs that are rearranged to fit our sound, and a part of new songs self-composed by the band. The trads are chosen just by following our heart, our feelings or our background. The diversity you can find is a result of the different cultures we grew up with at some point.


4. It is inevitable to mention this? In previous months, we have witnessed what is happening among the peoples of Ukraine. Military conflicts do not bring good to anyone. You've started a compilation of "Folk for the People", as well as support against the conflict in Ukraine. How all that passed? How many musicians emerged? Will compilation experienced its second edition?
Mich: An important thing that I want to point out is that the "Folk for the People" compilation has nothing to do with the conflit happening now in the Eastern part of Ukraine. The project was completely not political, and ment to help the victims of the repression against the Maidan protesters, who were beaten, shot and sometimes tortured by the governmental special forces of the president Yanukovitch at that time. About one hundred were killed during these events in February 2014, thousands injured. So it was a spontaneous action of compassion to help the victims and their families, nothing more.
I was myself quite amazed by the amount of bands who wanted to join us on this project. And you could feel that the energy behind it and the intention of the people involved was motivated by an open heart, a sense of justice and respect of basic human rights. It was really emotional to see all this good will getting involved in such a short time, from everywhere in Europe and even Canada.
I don't know if a second compilation will take place. But if it does, I will certainly choose a cause with less potential risks of controversial discussions, mainly to project the bands who are donating a song from any negative and false assimilations or political discussions that are not meant to be. But I'm still very happy to have initiated this project, very thankful to all the people who helped us to create it, and proud of the result.


5. On Castlefest in this year presented new songs (Finis Terrae, Rusalka and others ...). How are the works on the new album? Can we expect soon?
Mich: The preparations for the upcoming album are going very well. We've just composed the last couple of songs. They still need to get arrangements, but we basically have the full track list for the album fixed. We're now busy practising all the songs as much as possible to be able to start the recording somewhere this winter, probably in January. We really hope to have the album ready for the summer 2015. 

 6. Thank you for taking time to answer questions for our Webzine! And in the end what to tell the listeners in Serbia?
Mich: I do not know if there are a lot of people in Serbia following us, but I hope they get touched by the energy we try to share through our music. As a part of my roots lie there (my mother was born in Vojvodina, in a Ukrainian family), I hope one day to be able to get there to share our music on stage, which is the best way to experience our music. The Balkan region is an important source of inspiration for us, and the languages we use or the melodies we play. Bringing this gift that we received through these inspirations back to the people who are at the origin of them would be just amazing.

субота, 22. новембар 2014.

Recenzija: Tamerlan - AIN (2014.)

Tamerlan - AIN


"Kompletna kompozicija, oseća se zrelost, umetnik nam već na samom početku daje do znanja da je prisutan."


 [Scroll down for English] 
Maestro Timur Iskandarov, rusko - srpski instrumentalista nastavlja da oduševljava muzički svet svojom umetnošću koju stvara. Eksperimentisanje klasičnom gitarom u muzici je ono što ga čini posebnim. Put započet albumom  Gemini - Worlds Of Eternal Creation, nastavljen je novim AIN albumom. Album konceptualno sadrži devet pesama, a za razliku od prethodnog karakteriše ga veliki broj saradnika na albumu (Olja Frolo iz fenomenalnog hrvatskog benda Loell Duinn, Cecilia Bjargo iz benda Arkana, Lesley Malone - Sol Invictus, Tony Wakeford iz benda Sol Invictus, Mike O’Brien -  Melankolia i Mattias Borgh - Arkana).
Pa, vreme je da počnemo! Naslovna numera Eternal i glas Tonija Wakeforda, polako nas uvodi u svet AIN-a. Pesma krajnje opuštena, gitara rukovodi igrom nota. Savršen sklad i put ka večnosti, definitivno. Kompletna kompozicija, oseća se zrelost, umetnik nam već na samom početku daje do znanja da je prisutan. Sa ushićenjem započinjemo slušanje druge numere The Countless Reflections Of Non Matte. Mirnim ženskim glasom Sesilije Bjargo, tonemo negde, ko zna gde?! I nije ni bitno, jer u potpunosti uživamo. Nismo ni svesni da smo već u sledećoj numeri Dance Of The Twilight Stars. U pitanju je obrada pesme Marc Hoylanda. Jedna savršena igra klavira i klasične gitare. Timur i Mike O’Brien (Melankolia) to odlično rade. Doživljaj je upravo takav, kamin, čaša vina i igra može da počne. Zavalite se u fotelju i počnite! Nemojte gubiti vreme! Na taj način ćete najbolje sačekati sledeću numeru My Estranged Sanctuary. Jedna krajnje opuštajuća numera, koja nas vodi u sledeću Thy Kingdom Come i nastavljamo uživanje.




Negde smo na sredini albuma i shvatamo da je ovo čista umetnost, koja ima srce i dušu. Da, da... umetnik je i ovde itekako prisutan. Božanski glas Olje Frolo, vođen dirigentskom palicom umetnika čini da zadrhtimo celi dok ovu možda i najbolju numeru na albumu slušamo. O, da, Kraljevstvo stvarno dolazi. Ushićeno prelazimo na šestu pesmu Children Of The Lesser God (Qliphotic Hunger)
Nežnim tonovima vodi nas ka sledećoj numeri Thus The Soul Awakens. Tihi tonovi opuštaju nas, jedna sasvim skladna i opuštajuća melodija. Osma numera The Inner Sunrise Ritual, shvatamo koliko je ovaj album zaista dobar. I dalje su prisutne mirne melodije, uz glas samog umetnika, što daje posebnu lepotu ovoj numeri i ovom albumu. Poslednja numera Ignite The Dawn, savršeno uklopljena završava na pomalo jedan mističan način ovaj savršeni album. Užitak je potpun i poželećemo da opet pustimo album ispočetka!
AIN je prosto savršenstvo, i svakako zaslužuje da se nađe u vašoj muzičkoj arhivi. Ja sam svoju kopiju albuma kupio u digitalnoj formi i priznajem pogrešio sam, ali zato ovih dana naručujem svoj primerak fizičkog izdanja albuma., što i vama najtoplije preporučujem putem BandCamp stranice i Debemur Morti Productions. Verujte mi, nećete se pokajati!
Tamerlan
AIN
dark folk/neoclassical/ambient
Debemur Morti Productions (2014.)
01: Eternal
02: The Countless Reflections Of Non Matter
03: Dance Of The Twilight Stars
04: My Estranged Sanctuary
05: Thy Kingdom Come 
06: Children Of The Lesser God (Qliphotic Hunger)
07: Thus The Soul Awakens
08: The Inner Sunrise Ritual
09: Ignite The Dawn

Ocena: 10/10.






"Complete compositions, feels maturity, the artist us at the very beginning makes it clear that the present."

Maestro Timur Iskandarov, Russian - Serbian instrumentalist continues to impress the music world with his art he creates. Experimenting classical guitar music is what makes it special. Put initiated album Gemini - Worlds Of Eternal Creation, continued AIN new album. Conceptual album contains nine songs, but unlike the previous characterized by a large number of collaborators on the album (Olja Frolo from Loell Duinn, Cecilia Bjargo from Arkana, Lesley Malone - Sol Invictus, Tony Wakeford from Sol Invictus, Mike O’Brien -  Melankolia i Mattias Borgh - Arkana).
Well, it's time to start! The title track Eternal and the voice of Tony Wakeford, slowly introduces us to the world of AIN-a. Song utterly relaxed, guided play guitar notes. Perfect harmony and the road to eternity, definitely. Complete compositions, feels maturity, the artist us at the very beginning makes it clear that the present. Enthusiastically start listening to other tracks Countless Reflections Of The Non Matte. The calm female voice Cecilia Bjargo, sinking somewhere, who knows where ?! And it does not matter, because fully enjoy. We are not even aware that power already in the following numerical Dance Of The Twilight Stars. It is the processing of songs Marc Hoyland. A perfect game piano and classical guitar. Timur and Mike O'Brien (Melankólia) this excellent work. The experience is exactly that, a fireplace, a glass of wine and the game can begin. Sit back and start! Do not waste your time! This way you wait for the next best track My Estranged Sanctuary. An extremely relaxing tunes, which leads to the next Thy Kingdom Come, and we continue to enjoy.
Sometime we are in the middle of the album and realize that this is pure art, which has a heart and a soul. Yes, yes ... the artist is very much present here. The divine voice Olja Frolo, led by the baton of artists makes them tremble whole while this may be the best track on the album droughts. Oh yes, really comes Kingdom. Enthusiastically pass on the sixth song Children Of The Lesser God (Qliphotic Hunger).
Gentle tones leads us to the next numerical Thus The Soul Awakens. Silent tones relax us, a completely harmonious and relaxing tunes. The eight tracks The Inner Sunrise Ritual, we realize how good this album. There are still peaceful melodies, with the voice of the artist, which gives a special beauty to this track, and this album. Last tracks Ignite The Dawn, perfectly blended ends on a somewhat mystical way this perfect album. Enjoyment is complete and you'll want to let album again from scratch!
AIN is simply perfect, and certainly deserves to be found in your music archive. I've bought your copy of the album in digital form, and I admit I was wrong, but because these days I order my own copy of the physical edition of the album. Which i strongly recommend you via Bandcamp page and Debemur Morti Productions. Believe me, you will not regret it!

Tamerlan
AIN
dark folk/neoclassical/ambient
Debemur Morti Productions (2014.)
01: Eternal
02: The Countless Reflections Of Non Matter
03: Dance Of The Twilight Stars
04: My Estranged Sanctuary
05: Thy Kingdom Come 
06: Children Of The Lesser God (Qliphotic Hunger)
07: Thus The Soul Awakens
08: The Inner Sunrise Ritual
09: Ignite The Dawn

Mark: 10/10.






              

уторак, 4. новембар 2014.

Promocija albuma "Put", benda Patrias

Patrias


Četvrtak, 30. oktobar 2014. godine, put naveo me je u Smederevo. Lokacija TC "Nadvožnjak", završava se u "Našoj maloj kafani". Bend Patrias iz Smedereva, promoviše svoj album "Put" u izdanju Miner Records-a, a Webzine prvi put učestvuje na promociji. Ushićenje obostrano. Članovi benda (Nemanja Plazinić, Darije Dejanović, Nenad Đorđević, Saša Đorđević) sa nestrpljenjem  očekuju svoj trenutak, rađanje prvenca pred svojom publikom. Lokal se polako puni, publika stiže u sve većem broju. Tu je Televizija Smederevo, Milan R. i Nenad R. iz Miner Records-a, kao i brojni muzičari. Bend se predstavio, a onda BOOOOM!!!

 
Bas udara, rifovi gitare, bubanj.. Počinje pesma Patrias. Dobar početak, publika zadovoljna, bend polako, ali u svom maniru uvodi nas u svet Patrias-a. Rifovi odlični, nabijeni emocijama, publika totalno počinje da oseća tu energiju. Pemom Život, momci pokazuju da je ovo što su radili zaista sjajno i da zaslužuju svaku pažnju. Nemanja to svojim glasom dokazuje, Darije svojim rifovima, Saša svojim žestokim basom, Nenad iz pozadine izbija u prvi plan. Pesmama Vekovima i Zauvek sklapam oči, totalno su razbili publiku, ona iako stoji bukvalno je na nogama. Bas je prisutan, Darije pokazuje da je virtuoz, Nemanja razbija. Uh, publika traži još. Usledila je pesma Doroti. Nakon onog boooom, usledio je hladan tuš, jednom laganom numerom, barem na početku, a onda atmosfera raste i totalno "uništenje", ali ono pozitivno. Publika je na kolenima, nakon možda najbolje numere na albumu. Pesmom 6897, pokazali su svoje znanje i umeće spajanja istorije i muzike. Publika iz sveg glasa peva sa bendom, grla pucaju. Ako uzmemo u obzir da je publika lokalna podrška, ona deluje kao da nije i predstavlja neku "nebesku" vojsku, što me stvarno raduje. Pesmom prekora Jugosloveni praše i pale po publici, da bi poslednjom numerom Apokalipsa, doslovno naterali publiku da doživi neku svoju "apokalipsu".
I, kraj, ili nam se barem tako čini! Ne, gotov je samo prvi deo večeri, jer Patrias je to. A, onda je usledio drugi deo večeri i iznenađenje. Bend je premijerno izveo četiri numere (Noć i dan, Odlazi, Psalm i Imperator), koje će se naći na drugom albumu i na taj način zaintrigirao publiku. Profesionalno, nema šta. Nakon slušanja novih pesama, čini mi se, ne, u to sam siguran da će drugi album biti isto tako dobar, ako ne i bolji. Promocija, uz naklon benda publici, je završena.
Red je da zberemo utiske. Odziv publike fantastičan, kontakt benda sa publikom kao da sviraju čitavu večnost. Momci usvirani do savršenstva, profesionalni u svakom pogledu. Nenad vodi bend kao nekada što je dobošar najavljivao početak bitke, Darije virtuoz na gitari, neko pred kim je svetla budućnost. Saša, šta reći, čovek idejni pokretač, Nemanja svojim glasom čini da svi slušaoci nađu svoj put! U svakom pogledu bilo je to to, što potvrđuju i slike sa promocije, koje možete pogledati ovde. Osetite emocije, koje su bile prisutne. Topla preporuka. VIA PATRIAS!!!




недеља, 2. новембар 2014.

Intervju: Sol Mutti - TSIDMZ (Italija)

TSIDMZ


[Scroll down for English]
Saradnja započeta našom recenzijom albuma "Ungern von Sternberg Khan" , nastavljena je intervjuom, koji je Sol Mutti, virtuoz i umetnik koji stoji iza projekta TSIDMZ, dao za naš Celtic - Slavic Webzine Serbia.

1. Zbog čega naziv TSIDMZ? Kako je nastala ta ideja?

Sol: Želim da dam celu moju biografiju da bi bolje razumeli duh projekta.
"Danas nismo toliko u ratu protiv jednog naroda, protiv fenomena, protiv stranke ili političke ideje, već protiv pojave novog i strašnog eona, kao eona koji će počistiti tradicije, obrnuće vrednosti, uništiće i zameniće duboku, pravu i duhovnu suštinu ljudskog bića sa lažnim, niskim i demonskim identitetom. Kao posledica mi moramo biti Futuristi: gledamo u budućnost i na tehniku, kao kontinuitet u odnosu na prošlost i tradiciju."
TSIDMZ je italijanski post/atomic, elektro/martial projekat sa brojnim uticajima iz različitih žanrova u oblasti elektronske muzike. Rođen je i zamišljen između 2002. i 2007. godine (godina kada je prvi put produciran). Njegova svrha je da bude što je moguće više ekletičan, ostajući veran svom cilju. Iz tog razloga TSIDMZ je uvek uključen u saradnju sa drugim muzičarima, uključujući nastupe i zajedničke pesme i uvek će nastaviti u tom pravcu. TSIDMZ je potpisao i izdao za muzičke kuće kao: Old Europa Café, Ufa Muzak, SkullLine i mnoge druge.
TSIDMZ označava THULESEHNSUCHT IN DER MASCHINENZEIT, tačnije sehnsucht (nostalgija) za Tulom u Vremenskoj Mašini. Tula je "iskonski prostor", fizički mesto verovatno, ali metafizički jedan nesumnjivo. Prema indoevropskoj mitologiji, indoevropski narodi, koji su nekada naseljavali zemlje Evroazije su potomci Tule, poslednje zemlje koja je ostala od kontinenta Hiperboreje. Vrlo kratko i grubo rečeno, možemo reći da je Tula ekvivalent biblijskom Raju. To je mesto originalnog "savršenstva", mesto predaka i junaka, koji su živeli u blizini božanskom. TSIDMZ izražava upravo ovu vrstu nostalgije, i iz pesimističke tačke gledišta, što znači "odsustvo", i od konstruktivne tačke gledišta, što znači nova dostignuća. Ovaj novi uspeh je onda da budu ispunjeni u naše vreme, “In Der Maschinenzeit”. Da li je moguće da se ostvari fer, uzvišeno, "duhovno" društvo u post/atomskom dobu? Da li je moguće kombinovati Mašinu sa Tradicijom? Prema TSIDMZ, neki mogući odgovor je da se nalazi u Futurizmu na umetničkom i kulturnom nivou, dok je u socijalizmu na političkom i društvenom nivou. Kao posledica toga, elektronska muzika i svaki oblik "industrijske" umetnosti postaje imperativ. Što se tiče socijalnog i političkog nivoa, taj Novi Čovek mora više da bude gospodar Mašine, a ne rob ili žrtva. Takođe na kulturnom nivou Novi Čovek mora da se integriše sa Mašinom, koja treba da postane deo ove nove kulture u cilju nastavka tradicionalnih vrednosti sa novim alatom. Kao rezultat toga, to će stvoriti umetničku i estetsku identifikaciju, koja će dati novi identitet Radniku (Arbeiter), kao što je Junger shvatio (Radnik je po konceptu E. Jungera koncept o Novom Čoveku, koji kombinuje tehniku i asketsku/metafizičku viziju).
 ''THE TECHNIQUE IS THE MEAN BY WHICH THE FIGURE OF THE WORKER MOBILIZES THE WORLD'' E. JUNGER 
Kao koncept TSIDMZ uživa u Evroazijskoj ideji, konceptu i temi: društvene ravnoteže, prevazilaženje svake ideologije, metalopolitičke i metafizičkog pogleda u svet da povrate večnost u post-modernosti.

2. Tvoj muzički pravac definišeš kao post-industrial, elektro-martial, experimental, ambient. Kako je došlo do toga? Šta je uticalo na to?

Sol: Glavni problem u mojoj muzici je definicija. Pre svega zato što ne volim etikete (etikete su dobre samo za novinare); etikete, kao i ideologija i kao i svake šeme, kao svaka brza definicija, stavi predmet u malu kutiju iz kojeg nakon nekog vremena bude zaista teško pobeći. Zatvoren u šemu, to je stvarno lako da predmet počne da gubi svoju složenost i mogućnost da se uzmu elementi i ideje iz više od jednog dela. Šema je samo jedna velika redukcija, ne pametna granica. Zato što imam toliko muzičkih strasti, muzičkih uticaja i volje da sve njih iskoristim, počinje zaista da bude teško da samo jedna reč definiše ceo projekat. Ali znam da je osnovna definicija korisna i da može pomoći da razumeju u najmanju ruku početnu tačku projekta; tako da sam uzeo četiri glavna muzička žanra da oslikavaju TSIDMZ; i ono što ja slušam; martial muziku, noise/dark ambient, experimental-industrial muziku i elektronsku muziku (od Stockhausen-a, do Kraftwerk-a, Laibach-a, EBM, tehno muzike i tako dalje..). Stavio sam ih zajedno u jedan kratak slogan, koji i dalje ostaje restriktivna, ali to je barem malo više nego što je jednostavna muzička definicija. Ovaj slogan je sastavljen od četiri muzičkih imena žanrova, sa više dodavanja "post-industrial" definicije. Post-industrial, zato jer miksujem industrial muziku, jedan od razloga zašto se i bavim muzikom, sa mnogim drugim elementima, i zato što uostalom danas živimo u goroj eri, "post" eri; post-industrijske sigurno, post-buržujskom i post-modernom; Ako se u prethodnom periodu govorilo "Bog je mrtav", sada je On definitvno sahranjen.


3. Album "Pax Deorum Hominumque", fantastično je prihvaćen kod publike, što je bilo i za očekivati. Prošle godine izašao je novi i poslednji album "Ungern von Sternberg Khan". Kako si ti zadovoljan njime?

Sol: "Ungern von Sternberg Khan" je drugi deo trilogije o Evroaziji. Misli  da je ovo drugo poglavlje imalo mnogo više pažnje nego "Pax Deorum Hominumque", koji je imao veoma dobru pažnju i na najbolji način pripremio put za drugi deo trilogije. Mislim da je jedan od razloga veoma dobrog uspeha poslednjeg albuma, zbog same teme na albumu, to je sigurno uhvatilo pažnju mnogo više nego druge teme i druge estetike, i zato što sam radio za boljim balansom između mnogih muzičkih elemenata i različitih stilova, koji utiču na mene i koje želim da mešam i spojim u jedno. 
Za početak naredne godine nadam se da će biti spreman i treći deo ove trilogije.


4. Često sarađuješ sa drugim izvođačima i zdajete split albume. Kakva su iskustva iz svega toga? Hoćeš li i dalje istraživati muziku i sa drugim izvođačima i umetnicima, deliti je slušaocima?

Sol: Svaka saradnja je šansa da se poboljša, da se obogati svoj stil i da se predloži nešto originalno i nestandardizovano. Svaka saradnja je prilika da se sretnu i upoznaju umetnici i da žele da dele sa mnom deo mog puta, moje muzike i mog života sa nekim ko je odlučio da pomogne ideje i svet TSIDMZ-a. U budućnosti želim da nastavim na ovaj način naravno, a posebno želim više da radim EAA  (Euroasian Artists Association) umetnicima.


5. Posebna saradnja uspostavljena je sa srpskim piscem Borisom Nadom, koji je bio i tekstopisac na tvom mini singlu (EP) "Sailing to Itaca". Hoćeš li naše čitaoce upoznati više sa tom saradnjom?

Sol: "Itaca", tekst objavljen na poslednjem albumu i na mini albumu "Itaca", napisan je od strane srpskog književnika Borisa Nada. Upoznao sam ga čitajući članke sa interneta na njegovom blogu. Stupili smo u kontakt kada sam snimao poslednji album i to je bila velika sreća; pre svega, jer sam upoznao zaista prijatnu i druželjubivu osobu, sa velikom strašću za muzikom i velikog vizionara. Onda zato što je potreban tekst za ovu pesmu, ali sam i dalje imao sumnje o glavnim temama za pesmu, a posebno o tesktu. Bio sam blizu da završim bazu sa dragocenim gostom Corazzata Valdemone, ali još nije bila jasna ideja o temi. Onda sam se setio da nekoliko nedelja pre, Boris mi je poslao neke tekstove i pesme iz njegovih kompozicija. Odmah, pročitao sam pesmu Itaca i shvatio da je to bila prava tema, kako za koncept albuma i za samu muzičku bazu. Glas Gabriela iz Corazzata Valdemone-a uradio je ostalo.


Oficijalna fejsbuk stranica
6. Šta za tebe muzika predstavlja?

Sol: Umetnost vam daje priliku da uzmente najbolje iz svake ideologije, svakog stila i svake filozofije, bez da se identifikujete kao zamka za sebe u jednoj od toga.

7. TSIDMZ je član EAA. U Srbiji mali broj ljudi upoznat je sa pojmom EAA, s toga možeš li nam nešto više reći o samoj EAA?

Sol: Pre svega želeo bih da ti se zahvalim za tvoju prezentaciju, za tvoju strast i tvoju podršku. Hvala u ime svih EAA umetnika. 
Evroazijska Asocijacija Umetnika (Eurasian Artists Association) je zvanična grupa, odobrena od Aleksandra Dugina, rođena od ideje mene i nemačkog folk pevača Sonnenkind-a. Kao što je navedeno u fejsbuk stranici: "Evroazijska Asocijacija Umetnika obuhvata umetnike (pisce, slikare, muzičare različitih žanrova), koji zvanično podržavaju Evroazijsku ideju metafizičkog pravog puta istorije i ideju multipolarnog sveta kultura i tradicija protiv post-modernog kriminaltiteta." EAA podržava ove umetnike i njihove radove u cilju stvaranja još otpora u umetnosti protiv propadanja post-modernog sveta.


8. Može li se muzikom protiv politike, post-Moderne i globalizma?

Sol: Umetnost, ili muzika, je od suštinskog značaja. Umetnost je ogledalo vremena, umetnost izražava vrednosti, a donosi duh, koji može biti božanski ili demonski. Kroz umetnost ili estetiku, brzo i lako se širi ideja, tema ili princip. Sa tradicionalne ili religijske tačke gledišta, umetnost je korisna za ličnu satisfakciju, pomaže da meditirate, razmišljate, poboljšate, da utičete na sredinu oko sebe. To je alhemijski proces unutrašnje i spoljašnje transformacije; transformacije koja ne zavisi direktno od malog ili velikog interesovanja/učešća ljudi (naravno interes i učešće su važni, ali oni nisu prvi i najvažniji element). Umetnost je alat, koji pokušava da dovede "realnost", u platonske hiper-uranij ideje (koje su delo cele Istine). Tako da umetnik ne postoji kao prvi izvor, i kao prvi koren rada koji čini. On je samo kanal, on ne "izmišlja". On će samo dovesti u pitanje Ideju, kako je on vidi i koliko je vidi. na primer u staroj grčkoj poemi "Ilijada", Homer pita Muze da mu kažu o čemu da peva ("Pevaj, boginja, o gnevu sina Pelejeva, Ahila i razaranju.."); to je Bog ili nešto metafizičko, koje koriste pesnika da izrazi nešto i jasno je da je pesnik alat koji se ne može stvoriti, ali može filter. Zakon Kali - Yuga, kaze da viševremenski tokovi i sve više i više ljudi propadaju, tako da mislim da će božanska ili duhovna umetnost uvek biti manja (više umetnik može gledati "ideju" u svom savršenstvu, a umetnost više da postane duhovna i božanska) ili će dodirnuti uvek manje ljudi, ali ne mogu da umru i da će uvek biti najviše važni sredstvo da gledaju savršenstvo (Platonske ideje) i da se odupru protiv modernog nihilizma...

 
9. Neko gostovanje u Srbiji?

Sol: Bilo bi sjajno svirati u Srbiji. Muzika ili umetnost uopšte su dobra pomoć za podršku ideje, to ih jača i daje im estetiku; živ nastup, ali generalno u fizičkoj prezentaciji obično je najbolji korak napred u širenju, deljenju i direktnom dodiru sa publikom.

10. I za kraj šta bi poručio čitaocima u Srbiji?

Sol: Putem interneta i muzike imao sam priliku da sretnem mnogo divnih ljudi u Srbiji. Primetio sam da su zaista prijateljski, fini i strastveni ljudi. Srbija je mnogo patila zbog Novog Svetskog Poretka, i sada uz diktaturu EU, možda i više nego ranije. Tako da mislim da je ovo važan razlog zašto nalazim tamo dosta pažnje i teme za moju muziku.

Cooperation started our album reviews "Ungern von Sternberg Khan," continued the interview, which is Sol Mutti, virtuoso and artist behind the project TSIDMZ, given for our Celtic - Slavic Webzine Serbia.

1. Why the name TSIDMZ? When and how was came that idea?

Sol: I want to bring my whole biography to make better understand the spirit of the project. “Nowadays we are not so much at war against a nation, against a phenomenon, against a party or a political idea, but rather against the emergence of a new and scary aeon, an aeon that will sweep away traditions, will invert values, will annihilate and will replace the deep, real and spiritual essence of human being with fake, low and demonic identities. As consequence we need to be Futurists: watching to the future and to the technique as a continuation in respect to the past and to the Tradition”.
TSIDMZ is an Italian post-atomic/electro-martial project with numerous influences from various genres within the field of Electronic Music. It was born and conceived between 2002 and 2007 (the year when it was first produced). Its purpose is to be as eclectic as possible while remaining faithful to its aim. For this reason TSIDMZ has always been involved in collaborations with other musicians, including appearances and track collaborations etc and will always continue along this working template.TSIDMZ has signed and released with musical labels as: Old Europa Café, Ufa Muzak, SkullLine and much more.
TSIDMZ stands for THULESEHNSUCHT IN DER MASCHINENZEIT, that is to say sehnsucht (nostalgia) for Thule in Machine Times. Thule is a "primordial space", a physical place probably, but a metaphysical one undoubtedly. According to the indo-european mythology, indoeuropean peoples who once inhabited the lands of Eurasia were descended from Thule, the last land remained of the continent Iperborea. Very briefly and roughly speaking, we can say that Thule is the equivalent of the biblical Eden. According to TSIDMZ, some possible answer is to be found in the Futurism on an artistic and cultural level, while in Socialism, on a political and social level. As a consequence, electronic music and ever
It is the place of the original "perfection", the place of the ancestors and heroes who lived close to the divine. TSIDMZ expresses exactly this sort of nostalgia both from a pessimistic point of view, meaning 'absence', and from a constructive point of view, meaning a new accomplishment. This new accomplishment has then to be fulfilled in our times, “In Der Maschinenzeit”. Is it possible to realize a fair, sublime, “spiritual” society in the post-atomic era? Is it possible to combine the machine with the Tradition?y form of “industrial” art becomes imperative. As far as the social and the political levels are concerned, this New Man has to be a master of the machine, and not a slave or a victim anymore. Likewise, on a cultural level the New Man needs to integrate with the machine, which has to become part of this new culture in order to continue the traditional values with this new tool. As a result, this will create an artistic and aesthetic identification, which will give a new identity appropriate to the Arbeiter, as Jünger understood it (the Arbeiter is the E. Junger concept about a New Man that combines technique and ascetic / metaphysical vision).
''THE TECHNIQUE IS THE MEAN BY WHICH THE FIGURE OF THE WORKER MOBILIZES THE WORLD'' E. JUNGER
As consequence TSIDMZ enjoyed the Eurasian idea, concept and theme: social equilibrium, overcoming of every ideology, a metapolitical and metaphysical weltanschauung to regain the Eternity in the post-modernity.


2. You define your music as post-industrial, elektro-martial, experimental, ambient. What is the impact of that?

Sol: The main problem of my music is the definition. First of all because I don’t love labels (labels are good only for the journalists); labels, as ideologies or as every scheme or as every fast self-definition, trap the subject in a little box, from the one, after some time, start to be really difficult to escape. Closed in a scheme, it’ s really easy that the subject start to lose his own complexity and the possibility to take elements and ideas from more than one part. The scheme is only a very deep reduction, a not clever limit. Then because I have so many musical passions, musical influences and will to mix all of them and to give space to all them, starts to be really difficult to give only one definition-word to the whole project. But I know that a basic definition is useful and can help to understand at least the starting point of the project; so I took the four main styles that more influenced TSIDMZ and more I listen from I was little: martial music, noise / dark-ambient, experimental-industrial music and electronic music (from Stockhausen, to Kraftwerk, to Laibach to EBM to techno etc.). I put them together in a single short slogan, that still remains restrictive, but that at least is a little bit more articulated than the usual single musical definition. This slogan is composed by four musical styles names, more the addition of the “post-industrial” definition. Post-Industrial because I mix industrial music, that is the main style from the one I start to play music, with many other elements, and because nowadays we leave in the worse era, the “post” era; post-industrial for sure, post- bourgeois and post-modern: if in the previous era “God was dead”, now He is definitely buried.


3. Album Pax Deorum Hominumque was well received by the audience, which was to be expected. Last year, has a new and last album Ungern von Sternberg Khan! How are you satisfied with him? 

 
Sol: “Ungern von Sternberg Khan” is the second part of my trilogy about the Eurasian concept. I think that this second chapter had much more attention than “Pax Deorum Hominumque”, that had anyway a very good attention and prepared at the best the way for the second part of the trilogy. I think that one reason of the very good success of “Ungern von Sternberg Khan” cd is because of the cd theme, that for sure catch the attention much more than many other themes or other aesthetics, and because I worked with a better balance among the many musical elements and different styles that influence me and that usually I want to mix and bring together. For the beginning of the next year I hope to be ready with the third part of this trilogy.


4. Often collaborate with other artists and publish split albums. What are your experiences of this cooperation? Will you continue to explore music with other musicians and artists that you'll be sharing the listeners?

Sol: Every collaboration is a chance to improve, to enrich my style and to propose something original and not standardized. Every collaboration is an opportunity to meet and to know better the artist with the one I decided to work and to share a piece of my weltanschauung, of my music and of my life with someone who decided to help TSIDMZ world and ideas. In the future I want to continue in this way of course, and especially I would like to work more with the EAA (Eurasian Artists Association) artists.


5. Special cooperation has been established with a Serbian writer Boris Nad, who was the lyricist on your new mini single EP Sailing to Itaca. Do you want tell our readers something more of this collaboration?

Sol: The “Itaca” text released in the last TSIDMZ cd “Ungern Von Sternberg Khan” and in the mini cd called “Itaca” (http://www.discogs.com/TSIDMZ-Featuring-Boris-Nad-Sailing-To-Itaca/release/5889620 ), was written by the serbian Poet Bori Nad. I met him reading around the web some articles from his blog. We get in touch when I was recording “Ungern Von Sternberg Khan” cd and this was a big luck; first of all because I met a really nice and friendly person, with a big passion for music, and with a great visionary taste. Then because I needed a text for this song, but I had still doubts about the main theme for the track and especially about the text. I was close to finish the musical base with a precious guest like Corazzata Valdemone, but still not a clear idea about the topic. Then I remembered that some weeks before, Boris had sent me some writings and poems from his compositions. Immediately, reading Itaca poem, I understood that it was the right theme, both for the cd concept than for the musical base itself. The great voice of Gabriele from Corazzata Valdemone did the rest.


6. What is the music for you ? In which way music define you?

Sol: Art gives you the opportunity to take the best from every ideology, from every idea, from every style and every philosophy, without necessarily identify or trap yourself in one of them.


7. TSIDMZ is member of Eurasian Artists Association. In Serbia, a small number of people are introduced with the concept of EAA, can you tell us more about the EAA?

Sol: First of all I would like to thank you for your presentation, for your passion and for your support. I thank you also on behalf of all the EAA artists. The EAA is an official group, approved by A. Dugin, born from an idea of mine and the german neofolk singer Sonnenkind. As it is stated in the Facebook page “The Eurasian Artists Association includes artists (writers, painters, musicians of different genres) who officially support the Eurasian idea of a metaphysical weltanschauung of the history and the idea of a multipolar world of cultures and traditions against the post-modern globalist criminality”. ( https://www.facebook.com/EurasianArtistsAssociation ) The EAA support these artists and their works in order to create even in art a resistance against the decay of the post-modern world.


8. Can the music, fight against politics, post modern and globalization?

Sol: Art, or music, is essential. Art is a mirror of the times, art expresses values, and brings also a spirit that can be divine or demoniac. Through art and aesthetics it is more fast and more easy to spread an idea, a theme or a principle. From a Traditional and religious point of view, Art is useful for the own personal growth, helps to meditate, to contemplate, to improve and then subsequently to influence the environment where the “opera” arrives. It is an alchemical process of inner and outer transformation; transformation that is not directly dependent on a small or large interest/participation of the people (of course interest and participation are important, but they are not the first and most important element). Art is a tool that try to bring inside the “reality”, inside the matter, the Platonic hyper-uranic Ideas (that are parts of the whole Truth). So the artist doesn’t exist as first source and as first root of the work he does. He is only a channel, he doesn’t “invent”. He just bring inside the matter an Idea, as well as he can see it and how much he can see it. For ex. in the old Greek poem Iliad, Homer asks to the Muse “to tell” him about the theme he would like to sing (“Sing, goddess, the anger of Peleus' son Achilles and its devastation, …”); it’s a God or someone metaphysical who use the poet to express something and it’s clear that the poet is a tool that cannot create, but can just filter. The Kali-Yuga law says that more the time flows and more and more people degenerate, so I think that divine or spiritual art will be always less (more the artist can “watch” the Idea in his perfection, and more the art become spiritual and divine) or will touch always less people, but cannot die and will be always the most valid tool to watch the perfection (Platonic Ideas) and to resist against the modern nihilism..


9. A concert in Serbia, perhaps?

Sol: Would be great to play in Serbia. Music or art in general are a good help to support ideas, to make them stronger and to give them an aesthetics; a live show, but in general a physical presentation, is usually one of the best chance to spread, to share and to have a direct confrontation with the audience.


10. And in the end what will you told readers in Serbia?

Sol: Through internet and music I had the chance to meet virtually lot of great people in Serbia. I noticed there are really friendly, nice and passionate people. Serbia suffered a lot because of the New Western Disorder, and now, with the EU dictatorship, maybe more than before. So I think this is an important reason why I found there a lot of attention in my music and themes.
http://www.reverbnation.com/tsidmz
https://www.facebook.com/Tsidmz