недеља, 26. јун 2016.

Recenzija: Chaosium - Let The Whole World Bleed, (2016.)

Chaosium - Let The Whole World Bleed, (2016.)

Dugo nisam pisao o bendovima na našoj sceni. Verovatno zato što postoji dosta portala, koji se bave promovisanjem naše scene. No, ove momke nisam mogao zaobići. Ako sam se nekom albumu kod nas radovao onda je to ovaj. Bend pratim od prošle godine i njihovih nastupa na Invazijama u Velikoj Plani. Nakon debitantskog EP-a (o kojem smo već pisali) i našeg intervjua (koji možete pročitati ovde), prirodan je bio sledeći korak i naš sud o njihovom albumu. Pod patronatom izdavačke kuće, koja se lavovski bori za našu scenu, Miner Records-a, Let The Whole World Bleed ugledao je svetlost dana. Cover i sve ostale lepote na albumu uradio je Slobicus Doomicus. Tu zamerki nema, jer sve je uklopljeno na jedan krajnje domišljat način. Produciran u studiju Stefana Kovačevića, Bleeding Freedom. Album sadrži deset pesama proročki napisanih i umetnički odsviranih.

Uz kratak i miran ton ulazimo u prvu pesmu Let The Whole World Bleed, a onda na keca sirovo nas napadaju. To je to, odličan start. Growl vokal ubija. Tek smo počeli, a niz kičmu nam se spušta prijatan osećaj jeze. Da, da uživamo itekako. Kako samo tuku po nama. Krvarimo! Tekst odličan. U potpunom transu prelazimo na sledeću Eradicate. Nastavak još suroviji, nego li sam početak, što je dobro. Momci nam stavljaju do znanja da nas pustiti na miru neće. To uopšte i ne planiraju, a mi se i ne bunimo. Vokal ubija, Igor uništava svojom gitarom, dok ostatak benda proročki nastupa. Nastavak haosa je tu. To se oseća i u pesmi Malicious Design. Jedna poznata numera, koja svojim teškim tonovima i prodornim glasom nas ostavlja bez daha. Na našem vratu tonovi nas stežu i nema nazad. Kraj je blizu. Četvrta numera I Am The Face of Death, donosi jedan novi i brži ton, koji se preliva u plural i nastaje jedna od bržih numera na albumu (lični utisak). Jedan od četiri jahača apokalipse je nad nama, dok slušamo ovu odličnu pesmu. Još bolja solaža za kraj ostavlja nas pune utisaka dok prelazimo na The Tyranny. Dobro znana numera sa prošlog EP-a, koja se svakako izdvaja na ovom albumu. Growl vokal uz fantastičan tekst, nas nanovo bez daha ostavlja. Već smo u sledećoj Dagon. Totalni kolaps i raspad je oko nas. Praše samo tako . Nemilosrdno i surovo. Istim tempom nastavljaju i u sedmoj numeri Cannibals Revelry. Prosto mi je drago što momci nastavljaju da se bave muzikom (znam da sam sada subjektivan), jer to fantastično rade. Nakon kanibalizma prelazimo na osmu pesmu All Safety Mutates. Opet naša stara poznanica, kojoj se uvek rado vraćamo. Iako se bližimo kraju, naše ushićenje raste. Ovaj album je skrojen za pobornike prave muzike, i to one muzike sa dušom. Ostale su nam na repertoaru još dve numere. Pa, prelazimo na devetu No Quarter, sirovo i nabijeno. Rifovi su tako dobri da se to ne može opisati. Vokal nijednog trena na čitavom albumu ne zaostaje. Poslednje i najslađe za kraj numera deset The Brood of Vipers. Uz lagani doom početak bacamo se na još brže rifove. Koliko mi uživamo! Maestralno urađena, nema šta. U stilu pravih velikana muzičke scene privode album kraju. Totalni haos, još jednom, baš onako kako su oni želeli, a mi oberučke prihvatili. Doom za kraj!
Utisci? Scena jeste jaka i raznolika, što je svakako dobro. No, ovde se jedan bend posebno izdvaja, a to su upravo ovi momci. Zato, instrumente na leđa i pravac u nove zemlje i festivale. Svet je definitvno vaš! Profesorskim rečnikom, za čistu desetku. Živeli!

Chaosium
metal
Let The Whole World Bleed, (2016.)