петак, 15. јануар 2016.

Recenzija: Kolac - Zauvek Crni, (Grom Records, 2014.)

Kolac - Zauvek Crni, (Grom Records, 2014.)

Nazvati bend Kolac. Album Zauvek Crni. Svojim tekstovima udarati do srži. Sve to i više je nego dovoljno za zaintrigirati iskrene slušaoce i pobornike black metal žanra. Momci, koji stoje iza imena uporni su i istrajavaju u svom radu. Planiraju svaki korak i žele da to bude utisnuto u amanet. Iskreni članovi i podržavaoci Underground scene. Svoj drugi album Zauvek Crni, nakon izlaska na kaseti, sada pod pokroviteljstvom Grom Records-a pojavio se i na CD-u. Prve impresije iskreno fantastične. Sam cover foto oslikava u potpunosti naziv albuma i pesme koje se na njemu nalaze. Svojim izgledom sigurno pretenduje da bude najbolji cover black metala ove godine. Album ima deset pesama podeljenih po pet na srpskom i pet na engleskom jeziku. U crnom booklet-u naćićemo tekstove, te uživajte, a mi krećemo put sirovog black metala.

Prva numera, U Smrti Zatečen, i odmah direkt u glavu. Brzi tonovi, sirovo nema šta. Niz kičmu spušta se nit i mi uživamo. Dobre solaže i odličan start za sam početak. Vokal se izdvaja i totalno su nas u svakom pogledu zatekli. Sledećom, 4 Boga Jarca, možda i najboljom na albumu, nastupaju istim tempom. Bas posebnu pažnju privlači, kao i sam tekst pesme. Nastupaju kao jedan. Još jednom iskreni predstavnici, možemo slobodno reći, svetske underground scene. Bičuju nas samo tako, da nam koža puca dok refren slušamo. Usledila je numera po kojoj album nosi naziv, Zauvek Crni. Tonovi malo mračniji, što daje poseban šmek, a onda prodoran vokal uz sirovo dobre solaže nas budi i tera da ustanemo. Tu su i teški i dugi tonovi, koji se preklapaju sa brzim rifovima. Spajaju nespojivo i to tako savršeno rade.  Sledećom numerom, Crvu Slava, slavimo ništavilo, beskraj i sam kraj. Tekst odličan uz potporu kvalitetne muzike čini našu zakusku impozantnom. Prešli smo na Axes To Their Necks, Stakes To Their Backs, Vomiting Church, Enjoy The Violence i deo pesama na engleskom jeziku. Pokazuju nam da i u tom domenu savršeno vladaju. Standardno, sada već prepoznatljiva za njih brza pesma. Tonovi udaraju po nama. Sa ovim momcima, iskreno nema zajebancije. Istim tempom nastavljaju i sledećom Intolerant Killing Spree. Opasno dobri tonovi nas vode u sledeću numeru I Am Thy Devil. Tuku nas. Uh, kako je dobro. Vraćaju nas u zlatno doba black metala. Nižu tako dobre tonove. Uništiće nas, ali nećemo se buniti. To nikako. Đavoli svog zanata su. Usledila je Gde Su Sada Crne Vrane, još jedan omaž domaćem black metalu. Bubanj, rif se niže i sukob počinje. Tekst dobar, da se u njemu pomalo oseća i uticaj E. A. Poe-a (lični utisak). Gde su sada crne vrane? Pa, tu su oko nas, zar ih ne vidite?! Fantastična pesma, koja stvara još bolji osećaj uživanja. Devetom, ujedno i pretposlednjom na albumu Mary (The God-Raped), otvaraju brzi tonovi sada već itekako prepoznatljivi. Kako se bližimo kraju albuma, uviđamo da su majstori svog zanata. Istim tempom  završavaju i poslednju numeru Unsilent Storms In The North Abyss, sirovo, brzo, nabijeno, pakleno. Sasvim dovoljno za kraj. Omen!
Sam album sniman je za posebne uši. Za prave pobornike iskrenog Underground zvuka. To nam momci svojom muzikom kazuju kroz svaki ton, tekst, rif. Ovim albumom uviđamo da za Underground ima nade kod nas. Dokle god ovi momci praše i pale biće tako. Ja im to iz sveg srca želim. A za vas topla preporuka da što pre nabavite svoj primerak. Ostanite zauvek crni i svako dobro. Živeli!

Kolac
Black metal
Grom Records, (2014.)