недеља, 1. март 2015.

Recenzija: SAMRT - Mizantrop Mazohist (2012.)

SAMRT - Mizantrop Mazohist

SAMRT. Apatin. Srbija. Black metal. Mizantropija. Književnost. Poezija. Istorija. Ezoterija. Neočekivano da još neko danas takvu muziku stvara. Uklopi sve to u jedan album Mizantrop Mazohist, izdat pod klapom Miner Recordsa/Darzamadicus, još 2012. godine. Gde je bio sav ovaj period. Demonetras i Nekrst, očigledno znaju šta rade. Spajaju ekspresionizam i modernu u poeziji sa black metalom. Omaž jednoj vrsti novog pogleda na muziku, to je ono što album stavlja na stepenik više u odnosu na druge.

Konceptualno sadrži sedam pesama. Fizički izgled baš kakav treba da bude, u skladu sa muzikom. Otvara ga numera Mizantrop Mazohist, odličan start. Sirovo, nabijeno, brzo. Tekst odličan. Ljudske sudbine, misli, opsedaju ovu pesmu. A onda poslednja strofa, blaženstvo. Deo pesme, hrvatskog pesnika "Tjelo i mi", Antuna Branka Šimića. Nismo ni zastali, a već smo u drugoj numeri Sva odvratnost ljudskog bića njegovo je postojanje. Uvodnik Menson. Brzi rifovi nastavljaju dalje da pale i praše naše plejere. Shvatamo da stvarno i jeste sva odvratnost ljudskog bića njegovo postojanje. Brutalno, nema šta. Numerom Iz utrobe zemlje peva smrt, ostajemo bez daha. Mistično okruženje. Prodrmali su nas dobro, to im moramo priznati. Schizo, samo nam pokazuje put do sledeće Čovek vrag. Naterali su nas da se zamislimo. Uh, kako vladaju tekstom, muzikom. Oči postaju ogledalo duše i mi stojimo pred njim. Sledeća Nirvana, definitivno najbolja numera na celom albumu (lični utisak). Poema srpskog pesnika Vladislava Petkovića Disa uobličena u black metal koncept. Moderna i black metal, spoj nespojivog doveden do tančine, do savršenstva. Nismo ni svesni koliko uživamo u ovoj numeri. Kakav zanos, emocije... Uh! Ushićeni prelazimo na poslednju numeru Najcrnja tinta za moje ime. Kraj baš kakav i treba da bude. U njihovom maniru. Dosledno, nema šta!
Imresije? Nekako nam nedostaju reči da ono što osećamo opišemo. Ovaj dvojac, više je nego očigledno da zna šta radi. Ovo nije klasičan black metal. Ovo je baš ona nit koja opet spaja nespojivo i daje mu dodatnu težinu. Ovo je umetnost. Toliko!

SAMRT
Mizantrop Mazohist
Black metal