недеља, 15. март 2015.

Recenzija: Burning Circle - Ruins of Mankind (2012.)

Burning Circle - Ruins of Mankind

Mesto: Velika Plana. Lokacija: bašta Doma omladine. Događaj: Plana Demo fest. Tada sam prvi put čuo za njih. Bili su još uvek mladi neafirmisani bend, Burning Circle i došli su iz Rume. Iako je Demo fest na kraju ispao ne baš ponajbolji, ovi momci su na mene ostavili izuzetan utisak. I tako su prošle godine. Sticajem okolnosti i zahvaljujući Miner Records-u, njihov poslednji album Ruins of Mankind došao je do mene. Odlučio sam se za njegovu analizu i da sa vama podelim svoje mišljenje. Fizičko izdanje u mnogo čemu se razlikuje od većine domaćih izdanja.  Protkano je isečcima iz novina i na jedan krajnje zanimljiv način uvodi nas uz tekstove pesama u priču benda.  Konceptualno album sadrži deset pesama plus jednu bonus pesmu.

Album otvara  Circle Cycling, mirna melodija koja nas vodi na sledeću  Ruins of Mankind. E, to je već nešto. Melodija brža, progresivnija, osećaj bolji. Već u startu pokazuju od čega su napravljeni. A, to vrlo dobro rade.  Nema šale sa momcima iz Rume.  Glas, bas, klavijature kao jedno. Numerom Kindred Spirits, polako ulazimo. Tekst dobar, oseća se uticaj Dream Theater-a i vraća u vreme kada je taj bend bio apsolutno akltuelan na mojoj plejlisti. A, onda progresivniji zvuk i mi ustajemo. Osećaj nestvaran. Toliko dobar da se opisati ne može. Savršeno! Numera The Burning Circle of Life, odlično. Brzo, bije melodija po nama, a mi uživamo. Tako i treba da bude, jer ovo je najbolja numera na albumu (lični utisak). Posebno je tekst izdvaja i Aleksandrov glas posebnu težinu joj daje. Numera Ghosts Crying i Gabriel Principle, nas bukvalno uništavaju i znate šta mi se uopšte ne bunimo, jer to nama savršeno prija. O, da, uživamo u muzici umetnika. Numerom Gargoyle on a Belfry, vode nas u neki drugi svet. Svet mistike i gargojla (lični utisak). Ta mistika je svuda oko nas, crkvena zvona, gotika. To je to. Momci su nas savladali. Numera Dies Illa, vodi nas do sledeće Dies Irae i onda boom. Klavijature na prvu, druga bubanj, gitare i glas. Odlično to rade. Savršeno dobra i progresivna pesma. Pokazuju nam da su majstori svog zanata. Pretposlednja numera What Would Life Be?, nešto toalno drugačije. Polako nas uvodi u pesmu akustična gitara. Glas je u pozadini. Balada skrojena na jedan poseban način, na njihov način. I za kraj ostala je bonus pesma Murphys Law, kao šlag na torti. Mešavina Southern Rock-a i Delta Blues-a. Oživeli su zlatno doba Misisipija ovom pesmom, a mene su posebno obradovali. Imao sam osećaj da slušam Allman Brothers Band, Alberta Kinga. Totalna uživancija. Blaženstvo i savršen kraj albuma.
Kada se setim nastupa na Plana Demo festu, osećaj je dobar, ali nakon preslušavanja albuma, osećaj je još bolji. Momci su postali bend u pravom smislu te reči. Možemo ih slobodno svrstati u sam vrh progressive žanra. Jednostavno, album je jedan od boljih koji sam čuo u poslednje vreme. Posebno mi se sviđa taj umetnički odnos i pristup prema muzici. Raduje me to što će sada u aprilu izdati svoj novi EP "Aral Sea", kao što ću ih nakon nekoliko godina ponovo slušati uživo. Ovog puta na festivalu Invasion from the East u Banja Luci, sada 4-og aprila. Pridružite nam se i vi!

Burning Circle
Ruins of Mankind
Progressive Metal