уторак, 25. новембар 2014.

Recenzija: Patrias - Put (2014.)

Patrias - Put

"Vojnički uigrani, muzički usvirani, to je Patrias."

Srpska scena ima čemu da se nada, čemu da se raduje. Za to su pre svega zaslužni momci iz benda Patrias (Smederevo). Izdali su svoj prvi album posredstvom Miner Records-a. I rasturili muzičku scenu. Nakon našeg muzičkog intervjua i promocije albuma u Smederevu (30.10.2014.), album je krenuo na svoj put ka muzičkim sladokuscima. Shodno tome, Put je album i doveo ka meni. Patrias čini kvartet, koji lomi sve pred sobom: Nemanja Plazinić - Roki (vokal), Darije Dejanović - Daki (gitara), Nenad Đorđević - Šone (bubnjevi) i Saša Đorđević - Edi (bas). Pa, red je da Celtic - Slavic Webzine Serbia da sud o njihovom radu.

Konceptualno album sadrži osam pesama. Fizički izgled je ono što nas prvo natera da zastanemo, da se zamislimo. Put je pred nama. Ushićenje je već na samom početku, dok uključujemo plejer i krećemo.
Prva numera Život, uvodi nas u svet Patrias-a. Sporim, a opet brzim rifovima, prate savršeno Nemanjin glas. Bas je sve prisutniji. Već na prvoj pesmi vidimo jačinu tekstova. Čini nam se da smo dobro počeli i spremno prelazimo na sledeću numeru Zauvek sklapam oči. To je to. Bas na samom početku pokreće i krećemo. I krećemo putem gde idu prognani! Jedna sasvim dobra i emocijama nabijena kompozicija. Oseća se savršeni sklad gitare i bubnja uz bezuslovnu podršku basa kao dirigentske palice. Prelazimo na sledeću numeru Vekovima. Polako, uz zvuk činela uvode na sve dublje u mistiku svojih tekstova, tek toliko da nas zamišljene razbude iznenadnim i brzim rifovima, brzim i energično uigranim. Shvatamo da su ovi momci pravi virtuozi. Ne, ovo nije mlad bend, već jedan bend koji svira, kao da su decenije nastupa iza njih. Uh, razbili su samo da bi došli do sledeće numere, Doroti. Opet se igraju sa nama u jednoj krajnje savršenoj i možemo slobodno reći progresivnoj baladi. Sa dubokim uverenjem zaključujemo da je ovo možda i najbolja numera, na ovom odličnom albumu. Stvarno se pitamo šta je sa Doroti, šta će biti sa nama? Jedna stvarno savršena i emotivna pesma. Čista umetnost.

Totalno su nas oborili sa nogu i na zemlji smo. Ali to ne može da traje večno, jer za Boj se spremamo sledećom numerom 6897. Sirov početak, baš kao što i treba, jer nagoveštava sumrak jednog zlatnog doba. Nemanja svojim glasom najavljuje Boj, Nenad kao dobošar spreman za početak. Na krilima Saša i Darije sa nestrpljenjem stupaju u napad. Momci ratnim maršom ruše sve pred sobom. Očekivanja su van svakih očekivanja. Sledećom numerom Jugosloveni, nekako nas vraćaju u prošla vremena (ovo je samo moj lični utisak). Uz, kvalitetnu muziku sećamo se pomalo sa setom nekih starih vremena. Praše svojom muzikom do besvesti i najavljuju sledeću numeru Apokalipsa. Postavljamo pitanje sami sebi, da li stvarno išta lepo ne očekuje svet? Reči su suvišne, jer  momci rade stvarno sve iz srca i sa puno emocija. Za kraj albuma ostavili su numeru Patrias. Instrumental je u pitanju, ali to nikako ne umanjuje značaj ovog odličnog albuma. Već naprotiv, bend ovom numerom pokazuje kakvi virtuozi njega čine. Gitara, bas, bubanj deluju kao jedno.

Impresije nakon preslušavanja albuma iznova i iznova su velike. Uviđamo da momci tek počinju svoj Put i da ruše sve pred sobom. Tekstovi su na srpskom jeziku i u ovom "ludom" vremenu, to je za svaku pohvalu. Mislim da ćemo još dugo slušati o njima. Ja sam se lično već njihovom Putu pridružio. Pridružite nam se i vi, nećete se pokajati. Via Patrias!!!

Patrias
Put
Heavy metal